A szegedi elkerülő útra a jövő évtől 1,3 milliárd forintot költ a kormány és az unió. A csongrádira hárommilliárdot, az M43-asra 59,3 milliárdot, a 47-es úton pedig – két beruházásra – összesen 6,8 milliárd forintot fordít. Már biztos: a főút négysávosítása is elkezdődik, a Hódmezővásárhelyt tehermentesítő szakasz építése azonban nem.

A szerdai döntés után tegnap hozta nyilvánosságra a kormány a jövőre kezdődő útépítések és felújítások teljes listáját, amelyből szerdán még csak néhányat emelt ki. Most már az összes, Csongrád megyét érintő beruházás adatai hozzáférhetők. Mint tegnap megírtuk, jövőre elkezdődik az építkezés az 5. számú főút Szegedet elkerülő szakaszának III. ütemén, itt vasúti feljáró is készül, összesen 1,2 kilométer utat kell építeni, a beruházás 1 milliárd 348 millió forintba kerül. Szerepel a listán a 451. számú főút Csongrádot elkerülő szakasza: négy és fél kilométer út épül 3 milliárd forintból. A kormányszóvivő már szerdán is kiemelte az M43-ast.

A Szeged és Makó közötti szakasz 31 kilométer, ez pedig 59 milliárd 373 millióból készül el.

Tegnap kiderült, hogy a 47-es főút négysávosítása is szerepel a listán. A régóta várt beruházás 4,6 kilométernyi szakasz szélesítésével jár, és összesen hárommilliárdba kerül.

Szerepel egy másik, 47-essel kapcsolatos terv is a támogatottak között: 3 milliárd 817 millió forintból megerősítik a Csongrád megyei szakasz burkolatát 48,4 kilométeren.

A négysávosítással kapcsolatban szerdán is, tegnap is szerettük volna megkérdezni Lázár János vásárhelyi polgármestert, ő azonban továbbra sem nyilatkozik a kormány döntéséről.

A városban kíváncsian várták, hogy a négysávosítás tényleg bekerül-e a programba. De van egy másik, Vásárhelyet érintő terv is; a tehermentesítő szakasz megépítése. Ha ez elkészül, a teherforgalomnak nem kell áthaladnia a városon. Ez a beruházás azonban nem szerepel a támogatottak listáján.

Délmagyarország Online, 2007. augusztus 10.