Bár az aszfalt erős és sima, nagyon veszélyesek a 43-as út felújított szakaszai. Egyes kamionok ugyanis lehajtanak a friss útpadkára, amely nem zúzottkőből, hanem földből van, és most süllyed. Az eredmény: téli dűlőutakat idéző, mély „traktornyomok” oldalt, és sáros aszfalt középen.
A deszkiek megfigyelték: ahogy elkészültek az útépítők a 43-as megerősítésével, néhány kamion már aznap éjjel összevágta a padkát. A látvány azért is ilyen ronda, mert a megerősített, vastagabb aszfaltréteg mellé vastagabb földréteget kellett rakni, és a talajt hiába hengerelték el, süllyed, hiszen nedves. Fotóriporter kollégánk is bokáig merült bele, amikor le akarta fényképezni a húsz-negyven centi mély árkokat. Ezzel a látvánnyal Szőregtől Klárafalváig több helyen is találkozhatunk, ahol dolgoztak a főúton. Másutt gyöp borítja az út szélét, ott nem merülne el a kerék, a régi kanyarokban pedig zúzottkő szegélyezi az aszfaltot. – A kivitelező olyan utat épített, amilyen a kiírásban szerepelt: nem volt benne szó nemesített padkáról, tehát a föld marad, nem lesz rá zúzottkő; a friss padka sajnos így viselkedik, a közlekedők hozzáállásával pedig mi nem tudunk mit kezdeni – felelte kérdésünkre Basa Zoltán, a Magyar Közút Kht. megyei igazgatója.
A beruházás a vége felé jár: a padkázás mellett a bejárókat kell magasítani, a jeleket fölfesteni. A Szeged-Szőreg–Deszk–Klárafalva térségében végzett munka együtt nettó 438 millió 153 ezer forintba kerül, a kivitelező a Magyar Útépítő Konzorcium, amelynek vezető cége az EuroAszfalt Kft.
A felújításra azért volt szükség, mert az útnak ezek a szakaszai bírták legkevésbé azt az iszonyatos terhelést, amely Románia és Bulgária uniós csatlakozása óta éri. Továbbra is vigyázni kell a 43-ason – bár ezzel már nyilván nem mondunk újat.