Kétszer kétsávos autópályaként épül meg az M43-as Makóig tartó szakasza 2010. augusztus végére. Szeged az egyetlen város lesz az országban, amely két autópálya csomópontjánál fekszik. Ma ünnepélyesen lerakják a sztráda alapkövét az algyői gázmezőn, közel a Tiszához, ahol majd az új híd is felépül.
Amióta 2006-ban Romániát és Bulgáriát is felvették az Európai Unióba, ellehetetlenült a közlekedés a 43-as főúton és Szeged belvárosában. Létkérdéssé vált, hogy az M5-ös utolsó szakaszának 2006-os átadását követően az M43-as is minél előbb megépüljön. A forgalmi mérések szerint ugyanis napi 2500-3000 kamion halad át Szegeden.
A beruházást sikerült kilobbizni: a kivitelezői szerződéseket június 3-án írták alá, a munkálatok hamarosan elkezdődnek. A sztráda Szeged és Makó közötti 31,6 kilométeres szakasza, valamint a Maros-parti várost elkerülő kétszer egysávos út 2010. augusztus végéig 61,1 milliárd forintból épülhet meg. A fajlagos kilométerenkénti költség 2 milliárd forint körül alakul, a beruházást 67 százalékban az Unió fedezi, 33 százaléknyi a hazai forrás. Az országhatárig 2012-re vezetik el az autópályát.
Az M43-as Makóig négy szakaszban épül, a kivitelezési munkálatokat négy konzorcium nyerte meg. Az első szakasz 6,7 kilométer hosszan a régi 5-ös úttól a 47-esig tart, a szakasz építésének költségvetése 12,8 milliárd forint, a munkálatokat pedig a 43 Szeged–Makó konzorcium végzi el 2009. november 30-áig.
A második szakasz 8,7 kilométer hosszan vezet át az algyői gázmezőn, és ezen belül épül meg az új Tisza-híd is 26,8 milliárd forintért. A kivitelező a Tisza M43 konzorcium, amelynek egyik tagja a szegedi Szeviép Zrt. A Maroslelétől Makóig tartó harmadik szakasz építője a Maroslele 43 konzorcium, a munkálatok során 16,2 kilométer készül el 17,5 milliárd forintért. Az utolsó, negyedik szakasz nem sztráda, hanem kétszer egysávos út, a pályát köti össze a régi 43-assal, kivitelezője a szlovák Doprastav. A 7 kilométer hosszú út megépítése 4 milliárd forintba kerül. Az utolsó három szakasz befejezési határideje 2010. augusztus 31., ami azt jelenti, ettől az időponttól Szegedet már elkerülheti az óriásira növekedett kamionforgalom.
Az M43-as sztráda megépítésének legnagyobb vállalkozása lesz az új Tisza-híd megépítése. A híd hossza 660 méter, összterülete 19 ezer 500 négyzetméter. A mederhíd szerkezeti magassága 4-6 méter, a pilon magassága 22, az ártéri hidak szélessége 29 méter.