Épülhet az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakasza. A csaknem 32 kilométeres sztráda és a hozzá tartozó 7 kilométer főút 61 milliárd forintba kerül majd.
A Szegedet elkerülő és Makóig tartó autópálya és az új szegedi autópályahíd építését közös és egyéni tenderek alapján 3 konzorcium és egy szlovák cég nyerte. Az első két szakasz győztesét pénteken, a harmadik és negyedik szakaszét hétfő délután hirdették ki. Négy szakasza van az építésnek, amelyben több magyar, egy spanyol és egy szlovák cég vesz részt.
Az első szakaszt a 43 Szeged-Makó Konzorcium nyerte, amelynek vezető tagja a SWIETELSKY Baugesellschaft. A 2. szakaszt a TISZA M-43 Konzorcium építheti, amelynek vezetője a SEDESA OBRAS Y SERVICIOS (spanyol cég), társcégei pedig a HÍDÉPÍTŐ Zrt. és a „SZEVIÉP” Szerkezet- és Vízépítő Zrt. A 3. szakasz építését a MAROSLELE 43 KONZORCIUM nyerte, melynek vezetője az EuroAszfalt Építőanyag-előállító és Kereskedelmi Kft. A 4. szakasz kivitelezője a szlovák központú Doprastav lesz – mondta el Fazakas Orsolya a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője.
Az autópálya minél előbbi megépítése azért is fontos, mert Románia és Bulgária uniós csatlakozása óta elviselhetetlen mennyiségű kamion és autó robog keresztül nap, mint nap azokon a településeken, amelyek a Szegedtől Nagylakig tartó 43-as főút mellett fekszenek.