Csak hatvannal szabad hajtani a 43-asnak azokon a szakaszain, ahol felújították az aszfaltot. Bár az út már jó, most a padka életveszélyes: ha enyhül az idő, azért, ha fagy, akkor meg azért. A mélyen összevágott sár tanúsítja: sokan nehezen jutnak vissza az útra, ha egyszer már lefutott róla a kerék.
Hatvanas sebességkorlátozó táblák jelentek meg a 43-as úton, jellemzően azokon a szakaszokon, amelyeket a télen felújítottak. Ez bosszantó lehet az autósoknak, hiszen korábban épp amiatt nem tudtak haladni, mert folyt a felújítás, előtte pedig a vályúk miatt nem mertek. Az út most már jó – a táblákat a padka rettenetes állapota miatt tették ki.
A Magyar Útépítő Konzorcium Szeged-Szőregnél, Deszknél és Klárafalvánál újította fel az utat, nettó 438 millió 153 ezer forintért. A beruházást nem lehetett halogatni, mert a 43-as Románia és Bulgária uniós csatlakozása óta iszonyatos terhelést visel el, ezek a szakaszok bírták a legkevésbé a gyűrődést.
A kiírásban nem szerepelt, hogy nemesített padkára van szükség – az viszont igen, hogy határidőre el kell készülni. Amikor a padkát csinálták, hiába próbálták tömöríteni a talajt, az nedves volt, tehát lágy maradt. Már az út átadásának másnapján belegázolt néhány kamion, sárral terítve be az aszfaltot. A helyzet azóta nem sokat változott. A padka most akkor is életveszélyes az autók számára, ha enyhül az idő, mert megolvad a sár, és akkor is, ha megfagynak a keréknyomok. Márpedig néha muszáj ráhajtani, hiszen – mint Domokos István ferencszállási polgármester mondja –: csak oda lehet húzódni a szemből jövő és erőszakosan előző teherautók elől. Bátor ember az is, aki enyhe időben a Deszktől Klárafalváig húzódó, félbemaradt bicikliúton kerekezik, hiszen odáig repül a sár az útról lefutó kamionok kerekei alól.
Másutt, ahol nem volt felújítás, füves az út széle, az nem veszélyes. Az új szakaszokon azonban most hiába vetnének fűmagot.
– A felújított szakaszok műszaki átadása elkezdődött, de még nem fejeződött be, a padka még munkaterületnek számít – tájékoztatott Székely Tamás, a Magyar Közút Kht. megyei területi igazgatóságának igazgatója. – Tavasszal a kivitelező ki fogja javítani a padkahibákat. A veszélyre figyelmeztető táblákat a cég helyezte ki, a mi kérésünkre.