Románia és Bulgária uniós csatlakozása óta havonta több mint 100 ezer jármű halad át a 43-as főúton Szeged és Nagylak között. Gyalogátkelőhelyek kialakításával és jelzőlámpák felszerelésével tennék biztonságosabbá az átmenő utakat a 43-as főút melletti településeken.

Saját forrásuk erre nincs az önkormányzatoknak, a polgármesterek ezért pályázati pénzből próbálnák megvalósítani terveiket. Egy-egy lámpával védett gyalogátkelő kialakítása 5-6 millió forintba kerülne.

Románia és Bulgária uniós csatlakozása óta havonta több mint 100 ezer jármű halad át a 43-as főúton Szeged és Nagylak között, ez közül 60-70 ezer külföldi kamion. Az egyik érintett településen, Klárafalván például egyetlen átkelőt sem alakítottak a gyalogosoknak, így ott életveszélyes a kamionok között átmenni a túloldalra.

A települések lassítani szeretnék a járműveket, mert a legtöbb még mindig 80-100 kilométeres sebességgel robog keresztül a falvakon. Az önkormányzatok az útdíjakból befolyó plusz bevételből létrehozott pénzalapra pályázhatnak.

Varga Péter, a 43-as Főközlekedési Út Területfejlesztési Társulás elnöke, Apátfalva polgármestere a Független Hírügynökségnek elmondta: ez országos szinten 555 millió forintos forrást jelent, ebből a 43-as útra számításai szerint 40-45 millió forint jut, Apátfalvának pedig 10 millió.

A tervek szerint ebből a pénzből hamarosan jelzőlámpákkal védett gyalogátkelőhelyeket alakíthatnak ki a főút mellett fekvő legtöbb településen, így – legalább egyet – Klárafalván is.

Független Hírügynökség, szegedinapilap.hu, 2008. február 14.
Kapcsolódó anyagok

A szoreg.hu ’43-as út’ dossziéja