Nem adják át az M43-as első szakaszát november végére, így nem tehermentesítheti a tranzitforgalomtól és az építkezésektől fuldokló Szegedet.
Arról van szó, hogy a szegedi Északi városrész ivóvízellátását biztosító 1 méter átmérőjű vezeték veszélybe került a rá nehezedő autópálya töltés miatt. Résfalas megoldással meg lehetne védeni, ez azonban plusz pénzbe és időbe kerül. Úgy tudtuk, a kivitelező, a Swietelsky Kft. által vezetett konzorcium tárgyalásokat kezdeményezett a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-vel.
Fazakas Orsolya, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője először 2 hete, majd tegnap is ugyanazt mondta a Délmagyarország kérdésére: „a vállalkozó mind a mai napig nem jelezte írásban határidő-módosítási szándékát”. Felhívtuk Jurkó Zsoltot, a kivitelező konzorcium projektvezetőjét, aki azt közölte, hogy a levél megírása folyamatban van, a NIF-nél 1-2 napon belül megkapják. További információkat azonban nem árult el, arra hivatkozva, hogy nincs rá felhatalmazása. Így nem tudtuk meg: talán eleve túl rövid időt szabtak a kivitelezőnek? Mekkora összegű kötbér megfizetésére számítanak? A fizetendő kötbér netán körülbelül ugyanannyi lenne, mint amekkora többletforrást kérnek a probléma megoldására a beruházótól?
Végigmentünk viszont autóval az épülő sztrádaszakaszon tegnap. Az 5-ös út és a Csongrádi sugárút között mindkét sávon elkészült a betonalap, egy kilométer hosszan már az első réteg aszfaltot is lerakták a 3-ból. Tovább a 47-esig azonban csak földtöltésen lehet bukdácsolni, és hiányoznak a felüljáróhidak. Testvérek között is kell még fél év, amíg befejezik – hacsak nem szólnak közbe a fagyok.
Fekete Klára, delmagyar.hu, 2009. szeptember 15.