Látványosabb szakaszához érkezett az M43-as építése, megjelentek a munkagépek az algyői út mellett is. A Tisza árterében ott magasodik a pillérek vasszerkezete, a jövő héten pedig már valószínűleg át lehet kelni az egyik partról a másikra az ideiglenes uszályhídon.
Beköszöntött a tavasz az M43-as nyomvonalán: az algyői út mellett mindkét oldalon földmunkagépek dolgoznak, a 47-es leendő csomópontjánál az út felett átvezető híd töltésének alapozásához fogtak hozzá. Itt két hét múlva kezdik el a „kishidak”, a leendő felül- és aluljárók próbacölöpözését.
Az időjárás remélhetően már nem hátráltatja az építkezést – mondta el a sztrádaberuházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője, Fazakas Orsolya. – December második fele óta ugyanis előbb a fagyok, majd az azt követő olvadás miatt nem tudtak földmunkákat végezni a kivitelezők, főleg az első szakaszon, az 5. és a 47. számú főút közötti részen. Ugyanakkor a közművezetékek kiváltása folyamatos volt – tette hozzá a szóvivő.
Ha a 47-es úton Algyő felé fordulva állunk, akkor balra az első, jobbra a második szakasz kivitelezőinek munkáját figyelhetjük meg. Ha pedig a Fa-villánál jobbra behajtunk a gázmezőre az olajosok által Keletinek nevezett úton, akkor óriási nyüzsgés kellős közepébe érkezünk. A Tiszáig elérő területen, a szakasz teljes hosszában most a közművek kiváltása folyik: egyik teherautó a másikat éri, akkora a forgalom. Szabó Imre, a Tisza M43 konzorciumi irodavezetője elmondta, a védőcsöveket sajtolják át a Keleti út alatt: ezek a csövek az autópálya terhelésétől védik majd a vezetékeket. Magukat a szénhidrogén-vezetékeket pedig akkor váltják majd ki, amikor április közepén befejeződik a fűtési szezon.
A jövő héten valószínűleg üzembe helyezik az úgynevezett bárka-, más néven uszályhidat – tájékoztatott Gyöngyösi István, a Hídépítő Zrt. építésvezetője. Erre a hídra azért van szükség, hogy a két part közötti összeköttetést biztosítsák, átkelhessenek a Tiszán azok a járművek, amelyek az építkezést szolgálják ki.
Egy 40 és egy 80 méteres uszályt állítanak egy vonalba, közülük az egyik már a helyére került. Amikor – várhatóan a jövő héten – megkapják az engedélyt a hatóságtól, a Hajózási Felügyelettől, a másik uszály beállításával egyszerűen lezárják a rést.
A sztrádahíd építése is felgyorsult – mellesleg itt, a Tisza árterében a legnagyobb fagyok idején sem szüneteltették a munkát. A hídfőkön kívül elkészült az összes szerkezeti cölöp is. A NIF Zrt.-től kapott tájékoztatás szerint az M43-as harmadik szakaszán állnak a legrosszabbul a munkálatokkal: a tél miatt nem haladtak a kivitelezéssel.
6 csomópont
Az M43-ason, a Szeged és Makó közötti 31 kilométeren 6 csomópontot alakítanak ki. A 47-es út és a sztráda találkozása a 3-as számú: itt a csomópont rombusz alakú, a sztráda a 47-es felett halad át, alatta, az utak csatlakozásánál két körforgalmat alakítanak ki.