Csörög rovatunkban tette szóvá Vass László, hogy eltűnt két kilométer járda a Szőregi út mellől. A városnak nincs rá pénze, képviselői keretből nem futja rá.
– Tűrhetetlen állapotok uralkodnak a Szőregi úton. Tehetetlennek érzem magam, mert az önkormányzat rá sem hederít a problémánkra – hívta szerkesztőségünket az újszegedi főút mellett lakó Vass László. Elmondta, hogy hiába tette szóvá az 1700 méternyi járhatatlan járda ügyét Csörög rovatunkban, nem kapott megfelelő választ a hivataltól. Az ügyintéző ugyanis az általános tudnivalót ismételte, miszerint mindenki tartsa rendben a portája előtti gyalogjárót.
Csakhogy kimentünk, megnéztük, a 43-as út városból kivezető szakasza mellett valóban nincs már mit rendbe tenni. Vass László nyomokban megmutatta: a vámház oldalában látszik a szebb napokat látott aszfaltjárda. Azt viszont vagy 40 éve aszfaltozták, és megette az idő vasfoga. Ami megmaradt belőle, azt szétrázta az országút óriási forgalma. Ami még bírta a gyűrődést, azt a tavalyi útfelújítás tette tönkre. Most ember legyen a talpán, aki gyalog merészkedik a feltöredezett, saras, néhol teljesen eltűnt járda romjaira. Az útmagasítások miatt nemegyszer métereket kell kapaszkodni a házbejárókhoz. A rézsű földje esőben sártengerré változtatja a házak elejét. Vass László nem hagyta magát, feltárásokat végzett, kimutatta, hogy még a ráhordott, 30-40 centis földréteg alatt is megvan a járda. Annyi biztos, hogy javíthatatlan. Újat kellene építeni.
– Járdaépítési listára vettük a Szőregi utat a panaszos bejelentése alapján. Ha a városi költségvetésben pénzkeretet szavaznak meg járdaépítésre, kimegyünk, szemlézünk, hogy fontossági sorrendet állítsunk – hallottuk az önkormányzat városüzemeltetési irodáján Vaskeba Györgytől, a környezetgazdálkodási és közműosztályt vezeti. Ennek esélye minimális, merthogy tavaly sem volt külön pénz járdaépítésre. Volt fenntartási keret, úgy 10 milliós nagyságrendű, hogy a környezetgazdálkodási kft.-t megbízhassák a balesetveszélyes hibák elhárítására. Ez a Szőregi úton tehát megint csak nem segít. Újat a saját keretére rendelhet a területen illetékes képviselő. Megkérdeztük Szabó Lászlót is, de telefonon keresztül is érzékelhető volt, hogy nevetve legyint. Nem a problémára, hanem hogy „már megint vele akarja megoldatni a város a saját feladatát”.
– Nevetséges összeg, 5 millió forint képviselői alapot osztok be évente, holott a város költségvetése 60 milliárd. Ez a második legkiterjedtebb, legtöbb utcával rendelkező szegedi körzetben semmire nem elég. Ha mindet a Szőregi útra költeném, az sem futná ki az új járdát – mondta Szabó László. Marad a botorkálás és az 1700 méter balesetveszély.
A betonlap gyorsabb, de nem olcsóbb
Utánajártunk, segítene-e, ha az új járda egyszerű betonlapos megoldással készülne. Ez gyorsabb technológia, mint az aszfaltozás, és rugalmasabb, nem törik fel a talajmozgások. Csak nem olcsóbb. Ráadásul a Szőregi úton rengeteg földdel kellene szintbe állítani, hogy használható legyen.