Télen is folyik a munka az M43-as építésén
Lakossági fórumot rendezett december első napjaiban a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a szegedi városháza házasságkötő termében az M43-as sztrádaépítésről. Az M43-ason az új Tisza-híd építése a legnagyobb feladat, ezért ehhez már augusztusban hozzáfogtak a kivitelezők. Jelenleg itt folynak a leglátványosabb munkák. A fórumon elhangzott: semmilyen veszély nem fenyegeti a válság miatt az M43-as autópálya építését.
A több mint félszáz érdeklődő előtt Csicsely Gábor projektvezető elmondta, télen sem szeretnének leállni az autópálya építôi. Orosz Károly, a Hídépítő Zrt. híd- és mélyépítési igazgatója, valamint
Völgyesi Zsolt, a Swietelsky Kft. ügyvezetője is megerősítette, hogy a sztráda mind a négy szakaszán jelenleg is teljes kapacitással dolgoznak.
A fórumon elhangzott: összesen 61 milliárd 100 millió forintból 31,6 kilométer autópálya, Tisza-híd, valamint a Makót elkerülő főút épül meg 2010. augusztus 31-éig. A több mint kétharmad részben uniós támogatásból épülő sztráda első 7 kilométeres szakasza a régi 5-ös és a 47-es főút között húzódik, a 9 kilométeres második szakasz foglalja magában a Tiszahidat, a harmadik 16 kilométer hosszú, s Maroslelétől Makóig tart, míg a negyedik, az úgynevezett főúti visszakötés Makónál, a 43-as útra. Az első szakasszal 2009 november végéig, a többivel 2010 augusztus 31-éig kell elkészülniük a kivitelezőknek. A sztrádát négy szakaszban négy kivitelező építi.
Az M43-ason az új Tiszahíd építése a legnagyobb feladat, ezért ehhez már augusztusban hozzáfogtak a kivitelezők. Jelenleg itt, az úgynevezett második szakaszon folynak a leglátványosabb munkák. Ezen a 9 kilométeres részen a Tisza M43 konzorcium építkezik. A Szegedet a román országhatárral összekötő autópályán új, négysávos, 661 méter hosszú híd épül a Tisza felett, amelynek teljes felülete 19 ezer 500 négyzetméter lesz. Az M43-as többi
szakaszán jelenleg a földmunkáknál tartanak, töltéseket alapoznak, építenek.
A fórumon az is elhangzott, hogy semmilyen veszély nem fenyegeti a válság miatt az M43-as autópálya építését, az unió által támogatott projekt magyar önrészét ugyanis már elkülönítették.