Az M43-as Szeged és Makó közötti szakaszának alapkőletételénél tegnap azt ígérték, hogy a sztrádát legkésőbb 774 nap múlva, 2010. augusztus 31-én átadják a forgalomnak. Az új autópálya 31,6 kilométere és a 7 kilométeres makói lekötő szakasz 61,1 milliárd forintból valósul meg.

Az M43-as autópálya fontos paramétereit tartalmazó, a polgármesterek által is aláírt emléklapot, Szeged és Makó címerét, emlékérmeket, a Délmagyarország és a Délvilág tegnapi és a Makói Hírek legutolsó példányát is belerakták abba a tokba, amelyet pénteken ünnepélyesen a sztráda alapkövébe betonoztak be az algyői olajmezőn. A 47-es útról a Favilla csárdánál jobbra, egy, a nemzeti olajtársaság tulajdonában lévő út mellett helyezte el ünnepélyes körülmények közepette a mementónak szánt tárgyakat az alapkőbe Botka László szegedi és Buzás Péter makói polgármester – mindketten országgyűlési képviselők –, valamint Galuska János, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. gyorsforgalmi igazgatója.

A ceremónián települések polgármesterei, önkormányzati képviselők, valamint azon négy kivitelező konzorcium munkatársai vettek részt, amely megnyerte a közbeszerzési eljárást. Botka László hangsúlyozta, hat év alatt két autópálya épült, épül Szegeden, az M5-ös nyugati, az M43-as keleti irányban köti össze a térséget a világgal. A polgármester elmondta, 100 ezer teherautónyi földet hordanak majd a pálya töltéséhez az elkövetkező két évben, ami kellemetlen lesz, de bízik benne, hogy ezek meghozzák a várt eredményt.

Buzás Péter megígérte, meghívja polgármestertársát Makóra, amikor eljutnak a lekötő szakasz építéséig, és ott mondja el, micsoda könnyebbséget jelent a makóiaknak az M43-as megépítése. Ez a beruházás összehozta a két várost – fogalmazott tömören a makói polgármester. Galuska János pedig kijelentette, az alapkő letétele után azonnal elkezdődnek a munkálatok, és hamarosan a Tisza-híd próbacölöpözéséhez is hozzáfognak.

Az utókornak üzenték

Az alapkőben lévő emléklap tartalmazza többek között azt, hogy a Szeged és Makó közötti kétszer két sávos autópálya az új Tisza-híddal együtt 31,6 kilométer hosszú, a makói 7 kilométeres lekötő úttal együtt 61,1 milliárd forintból valósul meg, amelynek 67 százalékát az Európai Unió, 33 százalékát a magyar állam finanszírozza. A tegnapi napon indult az építkezés, a sztrádát 2010. augusztus 31-én, 774 nap múlva adják át a forgalomnak.

Fekete Klára, delmagyar.hu, 2008. július 19.

 

Kapcsolódó anyagok

A szoreg.hu ’43-as út’ dossziéja