Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszterhez írt levelet Magyar Anna a megyei elnök, melyben a 43-as úton háromszorosára növekedett kamion forgalom veszélyeire hívja föl a figyelmet, egyben segítséget is kérve.
Magyar Anna a Csongrád Megyei Védelmi Bizottság elnökeként írt levelet Kákosy Csabának. A dokumentumban az elnök arra kéri a minisztert, hogy a „térség lakosságának helyzetét megértve szenteljen kiemelt figyelmet és lehetőségei szerint nyújtson segítséget a 43. számú főút nagyarányú forgalomnövekedése káros hatásainak csökkentésében.”
A Csongrád Megyei Védelmi Bizottság február 29-ei ülésén tárgyalt a 43-as út közlekedési problémáiról. E tanácskozáson a jelenlévők egyhangúlag hatalmazták fel Magyar Anna elnököt, vizsgálja meg, milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy javuljon az út mellett lakó több mint ötvenezer Csongrád megyei életminősége.
A közlekedési és katasztrófavédelmi szakemberek szerint fontos lenne, hogy működjön egy koordinációs testület, mely ellátja az útjavításokkal, illetve más, a forgalmat, a biztonságot befolyásoló ügyekkel kapcsolatos előzetes egyeztetéseket. Erre azért van szükség, hogy a különböző hivatalos szereplők tudjanak például arról, ha valahol az útszakaszon javítási munkák zajlanak, s fel tudjanak készülni a várható torlódásokra, forgalomelterelésekre.
A 43-as ma Magyarország egyik legforgalmasabb és legveszélyesebb útszakasza. Tavaly Makó határában történt az év egyik legsúlyosabb balesete, amikor nyolcan vesztették életüket egy busz és egy autószállító tréler ütközésekor. A hivatalos adatok szerint az elmúlt évben háromszorosára nőtt a kamionok száma Szeged és Nagylak között, 287 ezerről 646 ezerre emelkedett.
„A Csongrád Megyei Közgyűlés támogatásával egy éjszakai fényviszonyok között is használható sebességellenőrző készülék már üzemel a térségben. Ez azért is szükséges, mert a bolgár és román kamionosok nincsenek igazán tekintettel a magyar közlekedési szabályokra. A magam részéről mindent megteszek annak érdekében, hogy a 43-as út biztonságosabbá váljon, de itt akkora a probléma, hogy ehhez kell a közlekedési tárca segítsége is, ezért fordultam Kákosy Csaba miniszterhez. Példaként csak egy adat, a 43-as aszfaltburkolata többségében 20-25 éves, s egyre nehezebben bírja a drasztikusan megnövekedett forgalmat” – mondta Magyar Anna, a Csongrád Megyei Közgyűlés elnöke.