Az elmúlt fél évben 15-en vesztették életüket a főúton

A 27 éves dorozsmai fiatalember motorjával tartott Makó felé. Szőregnél előzésbe kezdett, előbb egy terelősziget jelzőtáblájának, majd onnan villanyoszlopnak ütközött. Azonnal meghalt. Az út lezárása miatt óriási torlódás keletkezett.

Nem hivatalos statisztikánk szerint az elmúlt fél év alatt a tizenötödik ember halt meg tegnap kora reggel közlekedési balesetben a 43-as főúton. A 27 éves dorozsmai fiatalember motorjával tartott Makó felé. Szőregnél előzésbe kezdett, előbb egy terelősziget jelzőtáblájának, majd onnan villanyoszlopnak ütközött. Azonnal meghalt. Az út lezárása miatt óriási torlódás keletkezett.

Újabb halálos balesetet történt a környékbeliek által már csak halálútnak nevezett 43-as főúton. Még két hete sincsen, hogy a Deszk és Klárafalva közötti karambolban hárman vesztették életüket – most egy motorkerékpáros az áldozat.

A 27 éves dorozsmai fiatalember tegnap reggel negyed 6-kor próbálta megelőzni a feltorlódott kocsisort Szőregnél, a Kavics utcánál. Szegedről tartott Makó felé, feltehetően munkába igyekezett. Eddig tisztázatlan körülmények között a férfi előzés közben nekihajtott a terelősziget jelzőtáblájának, ami megdobta a kétkerekűt. A motorkerékpár vezetőjével együtt a menetirány szerinti jobb oldalon álló villanyoszlopnak ütközött olyan erővel, hogy a jármű első kereke is kitört. – A dorozsmai férfi a helyszínen belehalt sérüléseibe – állt a balesetet szűkszavúan leíró rendőrségi közleményben.

A forgalmat azonnal leállították, a személyautókat a főút melletti szervizútra terelték. – A kamionokat azonban nem lehetett átirányítani, s mivel itt egy halálos balesetről volt szó, nem lehetett vele tíz perc alatt végezni. Mivel a 43-as forgalma drasztikusan emelkedett az elmúlt hónapokban, ennyi idő is elég volt ahhoz, hogy komoly torlódás alakuljon ki – mondta Kónya Zsolt százados. Egyik olvasónk jelezte lapunk online változatának fórumán: a Szeged és Makó között járó fél hetes busz tegnap nyolckor még a sportcsarnoknál volt. De a szervizúton sem volt jobb a helyzet: a kocsisor csak lépésben csorgott a Fő fasor felé. Legrosszabbul persze azok jártak, akik a főúton ragadtak: nekik még a szervizúton haladóknál is fél órával többe került, amíg elérték Szegedet. – Minimum 2-3 óráig tart egy komolyabb balesetnél a helyszínelés. Az, hogy tegnap nyolc előtt tíz perccel újra tudtuk indítani a forgalmat, nagyon jó időnek számít – vélekedett a közlekedésrendészeti osztály vezetője.

A százados elmagyarázta, hogy minden baleset helyszíne „egyedi, egyszeri és megismételhetetlen”, ezért már az első kiérkező rendőrjárőrnek – ha súlyosabb balesetről van szó – úgy kell állnia, hogy a forgalmat ne engedje tovább, máskülönben a nyomokat a járművek azonnal tönkretennék. – Az aprólékos munka, és a mindenre kiterjedő helyszíni vizsgálat azért is nagyon fontos, mert ebből derülhet ki, hogy a rendőrség az üggyel kapcsolatban milyen jellegű eljárást indít majd – magyarázta a százados. A helyszínre elsőként kiérkező rendőr további feladata a rendőrségi ügyelet értesítése, ahonnan – ha a baleset súlyossága azt kívánja –, a baleseti vizsgálón és az ügyeletes parancsnokon túl általában az igazságügyi műszaki szakértő, az orvos szakértő és a forgalomterelők indulnak a helyszínre.

– A rádiókat is azonnal értesítjük, hogy minél előbb tudják tájékoztatni az embereket. Az esetek többségében addig nem hagyjuk el a helyszínt, míg legalább feltételezéseink nincsenek arról, mi és ho-
gyan történt – beszélt Kónya Zsolt.

Az idei év halálos balesetei a 43-ason

2007. március 16.: Egy Makó felől Zomborra tartó Audi szeretett volna a községbe bekanyarodni, de a mögötte haladó Skoda nem tudott időben megállni. Áttolta az Audit a szemközti sávba, ahol belerohant egy kamion. Az Audiban ülő középkorú férfi súlyos sérüléseket szenvedett, míg a mellette ülő 17 éves utas a kórházba szállítást követően életét vesztette.
2007. május 2.: Egy ember meghalt, amikor két autó ütközött Makó közelében Deszk és Klárafalva között. A 43-ason a helyszínelés idején teljes útzár volt, a gépkocsikat Kübekháza felé terelték.
2007. június 2.: Közel három órára le kellett zárni a forgalmat a 43-as főútvonal Apátfalvát érintő szakaszán egy halálos baleset miatt. Két fiatal Magyarcsanádról tartott Makó felé, amikor autójuk kisodródott és áttért az út bal oldalára. Ott egy Toyotával ütköztek frontálisan. A kocsi vezetője, egy huszonöt esztendős fiatalember a helyszínen életét vesztette.
2007. július 19.: Román munkásokat szállító busz karambolozott a Maros-híd feljárónál egy német rendszámú kamionnal. A szerencsétlenségben nyolcan haltak meg.
2007. augusztus 28.: Három halottja, három súlyos, és egy könnyebb sérültje van annak az autóbalesetnek, ami Deszk és Klárafalva között történt.
2007. szeptember 10.: Előzés közben ütközött neki egy terelősziget jelzőtáblájának az a 27 éves dorozsmai férfi, aki Szőregnél szenvedett balesetet. A motort a sziget megdobta, nekicsapódott az egyik villanyoszlopnak. A fiatalember a helyszínen belehalt sérüléseibe.

Kiss Gábor Gergely, Délmagyarország Online, 2007. szeptember 11.
Kapcsolódó anyagok

A szoreg.hu ’43-as út’ dossziéja