A kormány döntött, a teljes lista csütörtöktől nyilvános
Ma hozza nyilvánosságra a kormány az unió által is támogatott útépítések és felújítások teljes listáját. Ezen a szegedi alpolgármester szerint rajta van a 47-es főút Vásárhely és Algyő közötti, mind a mai napig kétsávú szakaszának kiszélesítése is. Lázár János vásárhelyi polgármester addig nem kommentálja a döntést, míg nem ismeri a részleteket.
Lázár János vásárhelyi polgármester addig nem kommentálja a döntést, míg nem ismeri a részleteket. Azt a kormányszóvivő is bejelentette: az M43-as beruházása elkezdődik 2008-ban.
Kormánypárti információk szerint a 47-es főút Vásárhely és Algyő közötti, még hiányzó szakaszának négysávosítása is szerepel a kormány 2007–2008-as útépítési projekttervében. Az előzetes becslések szerint a 47-es szélesítése mintegy 3 milliárdba kerülne.
A főút Vásárhely és a Tisza közötti szakaszának négysávúsítását még 2001-ben kezdték el. A folyótól Orosháza felé haladva azonban a négy sáv – Vajhát magasságában – kettőre szűkül az öreg-kishomoki elágazásig. A mindössze négy és fél kilométeres rész szélesítése mind a mai napig várat magára. A teljes átépítésnek már 2002-re be kellett volna fejeződnie. A nagy forgalmat lebonyolító főút Szeged és a Vásárhely közötti szakaszának biztonságosabbá tételéhez a kisebbik megyei jogú város is hozzájárult. Önerőből megépítette a Kaszap utcai szakaszt, hogy a vasút alatt épített alagúton itt vezessék ki a forgalmat a városból. A vásárhelyiek félpályás útlezárással is felhívták a kormány figyelmét a tarthatatlan állapotokra, nemrég fölavatták a lelkek emlékét, amely a balesetben elhunytak Bár a demonstrációk idején az akkoriban kormánypárti megyei közgyűlés is a 47-es befejezését sürgető levelet írt a kormányhoz, az útépítés nem folytatódott.
A Vásárhelyt érintő mostani döntésről lapunk információkat, kommentárt kért az önkormányzattól. Azt a tájékoztatást kaptuk, hogy ameddig a hírt, miszerint a 47-es szerepel a listán, nem erősítik meg, Lázár János polgármester érdemben nem tud mit mondani, hiszen eddig is jó néhány dátumot lehetett hallani a 47-es főút kis szakaszának megépítése kapcsán.
Emlékezetes: Lázár kérdésére válaszolva Csillag István gazdasági miniszter annak idején 2004-re ígérte a befejezést, majd 2005 szeptemberében Dióssy Gábor államtitkár azt mondta, attól függ, hogy abban az évben elkezdődhet-e a munka, hogy lesz-e rá pénz. Akkor nem lett.
„A következő két évben megvalósulhat az M43-as gyorsforgalmi út Szeged és Makó között” – mondta a kormányszóvivő. – Ezt úgy kell érteni – fejtette meg velünk együtt a mondatot Buzás Péter makói polgármester, országgyűlési képviselő –, hogy jövőre elkezdik az építkezést. Hiszen az M5-öst és az M43-ast összekötő utat a Mol-telepen kell keresztülvezetni Algyőnél, és hidat kell építeni a Tiszára. Egyik feladat sem lesz egyszerű. A befejezés legkedvezőbb dátumaként a szakmától én eddig 2010 első félévét hallottam, szeretném, ha 2009 vége lenne ebből, ezért amit lehet, megteszek.
Hatvanmilliárd forintból épül meg az a harminc kilométernyi szakasz Szegedtől Makóig. A képviselő azt mondta, az M43-as Makótól a román határig a korábbi tervek szerint 2013-ra épül meg, de most már hall 2011-et is.