Szőreg egykor fővonali nagyállomás volt: erre húzódott ugyanis a Trianon előtt még fővonalnak számító Budapest-Cegléd-Szeged-Szőreg-Valkány-Nagykikinda-Zsombolya-Temesvár-Logos-Karánsebes-Orsova vasútvonal. Ekkor még állt Szegeden a vasúti híd a Tisza fölött, amit a második világháborúban, 1944-ben lebombáztak (két parti pillére ma is áll). Szőregen ágazott ki az Arad-Csanádi vasút Szeged-Szőreg-Makó-Mezőhegyes vonala. Az egykori, Valkány felé vezető fővonal már nincs meg.
Trianon a vonalat kettévágta, majd a II. Világháború után megszűnt a határátmenet, és Szőreg alatt egy rövidke zsákvonalként egy ideig még szünetelt, mígnem teljesen megszüntették. A töltés Szőreg után még sokáig látszik: párhuzamosan fut a Makóra vezető vonallal, illetve a vágányt kihúzóvágánynak egész sokáig meghagyták (talán van egy km is). Így lett Szőreg fővonali elágazóállomásból egyszerű mellékvonali átmenő állomás. Dicső múltjára már csak a túlméretezettnek tűnő emeletes, I. osztályú ÁVT felvételi épülete emlékeztet, mely ma lezárva és elhagyatottan bújik meg a hársfák mögött.
Szőreg, Vasútállomás Telefon: (62) 405-112Borítókép: Szőregi vasútállomás