Visszaállna a településrészek hétvégi tömegközlekedési rendje, újra a szegedi végállomásokig járnának a tápéi, szőregi, béketelepi és dorozsmai járatok. Kalmár Ferenc tanácsnok csütörtökön nyújtja be előterjesztését ez ügyben a Városüzemeltetési Bizottság elé.

Nem vált be a megtakarítás miatt áprilisban átszabott tömegközlekedési menetrend egyes külső városrészeken – Tápén, Szőregen, Béketelepen és Kiskundorozsmán – élő lakosok esetében, ezért a képviselők és Kalmár Ferenc városüzemeltetési tanácsnok a Volán-társasággal közösen olyan korrekciót dolgozott ki, mely megszüntetné az átszállásos rendszert, a járatok hétvégén is ugyan azon az útvonalon közlekednének, mint hétköznapokon, csak ritkább járatszámmal. Több száz aláírás is érkezett a városrészekből és a lakossági fórumok állandó témájává vált a változtatások visszaállítása. Ezért Fidesz-KDNP-s önkormányzati képviselők és a Kalmár Ferenc tanácsnok egyeztetve a Tisza Volánnal kidolgozott egy tervet a menetrend-változtatásra, amit a Városüzemeltetési Bizottság tárgyal majd csütörtökön.

Az érintett településrészek képviselői – Kosik Dénes, Mihálffy Béla (Kiskundorozsma), Juhász Gyula (Tápé), Rózsavölgyi József (Szőreg) – sajtótájékoztatón ismertették a részleteket a tanácsnokkal. Az elképzelés szerint hétvégén, iskolaszünetben és munkaszüneti napokon az áprilisi változásokat visszaállítanák oly módon, hogy a rövidített útvonalak helyett ismét teljes szakaszon közlekednének az érintett járatok csak ritkábban. Szőregről tehát nem kell a 60, 60Y jelzésű buszokról trolira átszállni a gyerekkorháznál, hanem be lehet menni a Mars térig, igaz mindkét járat óránként járna, így összehangolva a menetrendjüket félóránként lennének járatók Szőregről a városba. Ugyanez a változás valósulna meg Tápé és Béketelep járataival, illetve a dorozsmai buszokkal is. Utóbbi településrész sziksóstói 7F-es járatát érintené egy más irányú változás is. A lakosok igénye alapján beiktatnának két plusz délelőtti járatot is 11.05- és 12.05-kor.

Kalmár Ferenc elmondta, a terveket egyeztették a Tisza Volánnal és a tanácsnok elmondása szerint a járatváltozások összességében nem járnak többletköltséggel, nem terhelik a költségvetést. A 7F-es buszt érintő járatsűrítés kerül többe, de ezt fedezi a másik érintett járaton történő átszervezés, melyekkel éves szinten négymillió forintot spórolnak meg, ami a 7F-es járat többletköltségeire elegendő. A bizottság a változások bevezetésének két forgatókönyve közül választhat: vagy már novembertől bevezetik az új modellt, vagy jövő év januárjától. Előbbi alternatíva esetén a 7F-es buszoknál két esti járatot nem iktatatnának be.

Dobó Csaba, szegedma.hu