A MÁV Rt. Szegedi Területi Igazgatóságának 54 Bz-motorkocsiját ellenőrizték. A vizsgálatok megállapították: a tengelyek nagy része cserére szorul.

A MÁV Rt., mint megírtuk, még a múlt héten kivonta a közlekedésből a Bz-motorkocsikat, mert több esetben tengelyrepedést állapítottak meg. A társaság szegedi területi igazgatóságánál 54 ilyen típusú motorkocsi húzza a szerelvényeket. Az ellenőrzésük során jelentős részüknél hasonló problémát találtak.

A csehszlovák gyártmányú Bz-k főleg a mellékvonalakon közlekedtek. Ezért a kivonásuk után buszok szállították, illetve néhány vonalon még jelenleg is szállítják az utasokat. A társaság folyamatosan állítja forgalomba a biztonságosan működő motorkocsikat. Néhány vonal kivételével valamennyin helyre állt a rend és a 2002. december 15-étől érvényes menetrend szerint közlekednek a vonatok. Csongrád megyében négy vasúti vonalon okoznak még fennakadást a kivont Bz-k. A Békéscsaba-Újszeged vonalon Újszeged és Mezőhegyes közötti szakaszon még buszok, Mezőhegyestől azonban ismét vonatok járnak a külön kiadott menetrend szerint.

Békéscsaba és Szeged között az interpicik helyett buszok szállítják az utasokat, a többi vonat viszont zavartalanul közlekedik. Szolnok-Hódmezővásárhely-Makó szakaszon Szentes és Vásárhely között négy szerelvény kivételével a többi rendesen közlekedik, Vásárhely és Makó között viszont buszok szállítják az utasokat. Hétfő hajnal óta ismét vonatok közlekednek a Kiskunfélegyházát Csongrádot és Szentest összekötő vasútvonalon is.

Utazás előtt érdemes a vasútállomásokon érdeklődni a külön kiadott menetrendekről.

Délmagyarország, 2003. január 28.