Mind több vendég, egyre több éjszakát tölt el a városban. Számukra készítik el évről évre azokat a turisztikai kiadványokat, amelyek a látnivalókat, az attrakciókat és a szolgáltatókat mutatják be a Szegedre érkezőknek.
Több éves hagyománynak megfelelően idén is elkészültek azok a kiadványok, amelyek a szegedi programokat, a látnivalókat és a turistáknak fontos információkat tartalmazzák. A füzeteket ma sajtótájékoztatón mutatták be.
Kozma József, az önkormányzat Kulturális, Oktatási, Idegenforgalmi és Ifjúsági Bizottságának elnöke kiemelte, ezek a kiadványok Szeged erejét mutatják be.
Ács Szilvia, a Szegedi Tourinform Iroda vezetőjének tájékoztatása szerint tavaly 12 százalékkal több vendég érkezett a városba. Emellett az itt eltöltött vendégéjszakák száma is emelkedett, 15 százalékkal. Ez is azt mutatja, Szeged egyre népszerűbb mind a hazai, mind a külföldi turisták körében. Éppen ezért fontosak a kiadványok, hogy minél szélesebb körben népszerűsítsék a város kínálatát, erősítsék turisztikai vonzerejét.
Ács Szilvia elmondta, a kiadványok eljuttatják a szegedi közintézményekbe, szálláshelyekre, a különféle belföldi és külföldi kiállításokra, valamint az ország 130 Tourinform Irodájába is. Idén a kiadványok mind tartalmilag, mind külalakjukban megújultak. A Szegedi Látnivalókból 26 ezer példány – ebből 16 ezer darab különféle idegen nyelven – készült, a Szegedi Információk kiadvány 7 ezer példányban, az éves Szegedi Programajánló pedig 6 ezer példányban jelent meg. Ez utóbbiból pedig készült még évszakos lebontásban is 7 ezer darab.
A Szegedi Programajánló tartalmazza a városban idén megrendezésre kerülő nagyobb sport, kulturális és gasztronómiai programokat. Ebből 85 került bele a kiadványba. A kiemelt rendezvények, például a Szeged Napja, a Szőregi Rózsaünnep, a SZIN, a Bortér hangsúlyosan 1-1 oldalon szerepelnek az ajánlóban.
A Szegedi információk elnevezésű kiadványba a szerkesztők a város turisztikai szolgáltatóit, szálláshelyeket, vendéglátóhelyeket, programlehetőségeket gyűjtötték össze.
Kozó Attila, a Szeged Televízió vezetője a sajtótájékoztatón elmondta, a televízió a maga eszközeivel, egy elektronikus kiadvánnyal szeretne hozzájárulni a város népszerűsítéséhez, mégpedig egy országos terjesztésű turisztikai magazin, a Szomszéd Vár beindításával. A műsorba az ország más településein működő helyi televíziók anyagai mellett rendszeresen szerepelnek majd szegedi anyagok is. Az elkészült műsort pedig nem csak Szegeden, hanem több más helyi televízióban is vetíteni fogják.
szeged.hu
Borítókép: Fotó: szeged.hu