Szeged a tizenegyedik leglátogatottabb magyarországi város – idén először a Nemzetközi Utazási Kiállítás és Vásár nyitása előtti napon, tegnap harangozta be a fővárosban az új idegenforgalmi szezon programjait.

A budapestiek arra kíváncsiak, ki lesz a sztárvendég a szabadtérin, és van-e bevétel a bevásárlóturizmusból.

Idén első alkalommal a szakma nagy vásárához időzítették Szeged turisztikai szezonindító sajtótájékoztatóját Pesten: Solymos László alpolgármester a megyeszékhely idegenforgalmát is érintő beruházásokról, fejlesztésekről beszélt, Bátyai Edina, a Szegedi Szabadtéri Játékok igazgatója ismertette a fesztivál idei műsorát, Szélpál Gábor a Szegedi Városkép Kft. ügyvezető igazgatója a Szeged napja programsorozatról, a borfesztiválról és a hídi vásárról tájékoztatott.

Ezekről a rendezvényekről lapunkban folyamatosan beszámolunk; a pesti sajtótájékoztatón azt figyeltük, kik azok, akiket érdekel Szeged – és miért. Érdemes-e a fővárosba vonulni a kínálattal?

– Nemcsak a szegedieknek, hanem az egész országnak be kell tudnunk mutatni, hogy milyen látványosságokkal várjuk a turistákat és erre jobb alkalmat nem tudnánk találni az utazási kiállításnál – indokolta a helyszínválasztást Solymos László.

– A hírt helybe kell vinni. Ahhoz, hogy az országos média Szeged turisztikai kínálatáról értesüljön, a fővárosban kell sajtótájékoztatót tartani – hangsúlyozta Mihály Illés a Szeged és Térsége Turisztikai Szolgáltató Kht. ügyvezető igazgatója.

A tegnapi tájékoztatón majdnem harminc újságíró jelent meg: nemcsak szaklapok – mint például az Aktív Pihenés Magazin és a Turizmus Panoráma című lap – munkatársai, a Népszava, az MTI tudósítói is ott voltak. A legtöbben a szabadtéri játékokról kérdeztek, de sokakat érdekelt az újszegedi Aqualand fürdőberuházás, az ifjúsági ház felújítása, az új szálláshelyek fejlesztése, a konferenciaturizmussal kapcsolatos adatok. Akadt, aki arra volt kíváncsi, milyen bevételei származnak a városnak a bevásárlóturistákból.

Fucskó Hajnalka, a Turizmus Panoráma munkatársa a fejlesztésekről faggatta Solymos Lászlót. Az újságíró elárulta: örül, hogy a szegediek Pesten mutatkoztak be, hiszen egy sajtótájékoztatóért nem utazott volna vidékre.

Kiállítás és vásár

A ma nyíló Utazás 2008. Nemzetközi Utazási Kiállítás és Vásáron Szeged turisztikai cégei és szervezetei is bemutatkoznak. A víz éve kapcsán kiemelkedő szerephez jutottak a különböző vízi sportok, és a Szegedi Fürdők Kft., az Anna fürdővel. Bemutatkoznak a szőregi rózsatermesztők, a Roosevelt téri halászcsárda jóvoltából a szegedi halászlé és a SZIN programjait is népszerűsítik. A standon képviselteti magát Szabadka, Szeged partnervárosa – ugyanezen időben Belgrádban is utazási kiállítást szerveznek, ahol Szeged is szerepel.

Bobkó Anna
Délmagyarország Online, 2008. február 28.