Másfél milliárd forint kellene a Belvárosi híd teljes felújítására, a képviselők legutóbb 50 milliót szavaztak meg. Március közepétől július végéig tart a híd javítása, az aszfaltozás idejére félpályás útzárra lehet készülni.

– Kijavítjuk az aszfaltburkolatot, a pályalemez szigetelését a dilatációk körülbelül 3 méteres környezetében. Pótoljuk a szegélyköveket és a kőpárkányok hézagait, helyreigazítjuk a kimozdult köveket, eltávolítjuk a Roosevelt tér felőli támfalról a lerepedt kődarabokat. Megújul a járda és az útszegély repedezett burkolata, és pótoljuk a sóvédő bevonatot.

Korlátfelújítást végzünk az újszegedi oldal Torontál tér felőli szakaszán, újraöntjük az Újszeged felőli rakparti út feletti feljáróhíd betonfelületeit – mondta érdeklődésünkre Mátó Sándor. A Szegedi Környezetgazdálkodási Nkft. hídmérnökét arról kérdeztük, mire elég a közgyűlés által megszavazott 50 milliós hídfelújítási keret.

A hidat utoljára éppen 20 éve újították fel. Ekkor készült el a hídvizsgálókocsi-pálya, került a helyére a vizsgálókocsi is a középvízi meder felett. A híd üzemeltetését és fenntartását az állami közútkezelőtől 1996. szeptember 30-ától a város vette át. – A híd jelenleg is a város tulajdonát képezi, viszont a fenntartása és üzemeltetése társaságunk feladata – mondta Mátó Sándor. Megjegyezte, a híd üzemeltetésére évente 4-5 millió forintot kapnak.

A Feketeházy János és Gustave Eiffel tervei alapján 1883-ban épített Belvárosi híd állapota kritikus. A szakemberek szerint a teljes szerkezetre, közművekre kiterjedő felújítás 1,2-1,5 milliárd forintba kerülne.

– Szűkös anyagi körülmények között gondolkodni kell részleges hídfelújításban is, amikor csak a legproblémásabb hídszerkezetek javítása készül el. Ez a megoldás hosszú távon drágább, többet zavarja a hídon átmenő forgalmat, fokozza a közlekedők türelmetlenségét, de kevésbé terheli a város éves költségvetését – mondta Mátó Sándor, aki szerint egy teljes körű felújítás két évig is eltartana.

– Jelenleg a híd ellátja feladatát. A pályalemez állapota még megfelelő, a helyi hibák, törések eseti javítással orvosolhatók. 5 éven belül viszont szükséges a részleges vagy teljes pályaszerkezet-átépítés. Az elmúlt évben 10 millió forintból készült el a híd fővizsgálata – tette hozzá Mátó Sándor.

Segesvári Csaba, delmagyar.hu

Borítókép: Fotó: Segesvári Csaba / delmagyar.hu