Szinte az egész várost érintik a módosítások. Ritkítások, összevonások, új busz- és trolibuszjáratok.

Elfogadta a városüzemeltetési bizottság Szeged tömegközlekedési menetrendjének módosítását. A 20-as járatait ritkítják reggel és este. A csúcsidőben közlekedő 20A és 74A buszokat összevonják, az új 24-es Petőfitelep és Klebelsberg telep között közlekedik. Bevezetik a 67-es és a 67Y járatokat, az előbbi a Sziksósfürdő – Mars tér- Derkovits fasor – Szerb utca – Szőreg malom, az utóbbi a Sziksósfürdő – Mars tér – Szőregi út – Magyar utca – Szőreg malom vonalon közlekedik, de megmarad a 7F (nyáron), valamint a 60, 60Y. Mihálffy Béla, a Fidesz-L.-É.T. képviselője felszólalt a subasaiak érdekében, hangsúlyozva, hogy a hosszú járat érinti a Belvárost és a régi hidat, ami késéseket okozhat pont csúcsidőben, amikor az általa képviseltek munkahelyükre utaznának. Nehezményezte azt is, hogy már egy korábbi változtatással is rosszul jártak az ott élők, mert régebben a helyközi járatokra helyi bérletekkel felszállhattak, e lehetőséget azonban 2-3 éve megszüntették.

Összevonják a 71-es, 72-es buszokat a 79-essel, egy monstre járatot létrehozva a logisztikai központtól Újszeged Szőreg melletti részéig. A 79-es járatot eltörlik, a 71, 72-es vonala meghosszabbítódik, a jelenlegi 71, 72 vonala pedig 71A és 72A nevet kapja. Az utolsó 36-os a Honvéd tér irányából 5 perccel később indul, a 75-ös pedig emiatt szintén ennyivel később Kiskundorozsma felől, a 64-es menetrendjét is módosítják hétköznap reggel a református és evangélikus lelkészség kérésére.

A 76-ost és a 13/13A járatokat összevonják, a szentmihályi busz a szalámigyárnál lekanyarodik a külső körútra, ami azt jelenti, hogy a Mars térre megy a járat (tehát nincs közvetlen kapcsolat a tarjáni Víztorony térrel, így inkább a 13A és 76-os busz olvad egybe). A móravárosi kertvárosi résznél halad el, s eltávolodik az egyetemek mellett az általános és középfokú intézményektől, egyetemi épületektől (pl. Tanulmányi és Információs Központ, Bölcsészettudományi Kar székhelye, Rektori Hivatal stb.), belvárosi munkahelyektől. Kiegészítésképpen – elsősorban a 13-as járat miatt – elindul a 7A troli a Bakay Nándor utca és a Széchenyi tér között.

A 84-es csak csúcsidőben közlekedne, a 84A megszűnik, a 90-es az újszegedi Gabonakutatótól a személyi pályaudvarig jár, a 90F útvonala módosul, ez összességében azt jelenti, hogy a lakótelepi részek nagyobb részén megmarad a járatsűrűség, viszont attól délre – például Alsóvároson – kevesebb a busz, ezt Nagy Sándor (Együtt) városfejlesztési alpolgármester is elismerte. 77Y néven reggel és délután új buszjárat jön létre, elsősorban a gedói iskolákat kiszolgálva (Gedói Általános Iskola, Deák Ferenc Gimnázium, Szegedi Szakképzési Centrum Krúdy Gyula Szakképző Iskolája stb.).

A város ezzel mintegy 83 millió forintot kíván spórolni, a költségcsökkenés miatt a városüzemeltetési bizottság is dönthetett a kérdésben. A balliberális oldal hat igenjével, s az ellenzék (Szentistványi István [független, volt LMP], Rácz Tibor [Jobbik], Mihálffy Béla) tartózkodásával elfogadott tervezet június 16-tól válik valósággá.

Tóth Marcell, szegedma.hu

Borítókép: Illusztráció. Fotó: Gémes Sándor, szegedma.hu