A kerékpározás és a közösségi közlekedés előnyeit kötné össze az a nyolc, úgynevezett B+R biciklitároló, amely augusztus végéig készül el Szegeden. Az általunk megkérdezett bringások többsége nem fogja használni.

– Jó ötletnek tartom az új biciklitárolókat, de nem fogom használni. Inkább biciklizem, csak nagyon ritkán szállok át tömegközlekedési eszközre. A szőregieknek és a vasútállomásra érkezőknek viszont biztosan hasznos lesz a fedett tároló – vélekedett Tripe Mihály, akit az újszegedi gyermekkórháznál kérdeztünk az úgynevezett B+R kerékpártárolóról. Ennek lényege, hogy a város kerékpáros infrastruktúráját köti össze a közösségi közlekedéssel. A külvárosban élők az elektromos tömegközlekedési végállomásoknál tehetik le drótszamarukat, onnan busszal, trolival vagy villamossal utazhatnak tovább.

– Inkább a belvárosban kellene több kerékpártárolót építeni, hogy ne oszlopokhoz, fákhoz kössék az emberek a kétkerekűt. Soha nem zárom le a bringámat olyan környéken, amit nem ismerek, mert utána csak darabokban kapom vissza – mondta Becze Csaba, akit szintén az újszegedi trolivégállomásnál faggattunk.

Megírtuk: összesen nyolc B+R kerékpártároló épül Szegeden az elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt részeként. – Az Indóház téren 2011 decemberében adták át az elsőt, 24 fedett és 28 nyitott tárolóhellyel. További hét építése van folyamatban. A Csanádi utcában, a Lugas utcában, a tarjáni hurokfordulónál, a Hont Ferenc utcában és a Vértói úton 44 fedett tárolóhely, a Szabadkai úton, illetve a Felső Tisza-part és az Etelka sor sarkán 40 fedett tárolóhely készül. A projekt részeként Újszegeden két esőbeálló épül a Torontál tér és a Népkert sor megállóhelynél. A beruházás összege bruttó 92 millió forint, a kivitelezést az algyői Főváll Kft. végzi. A kerékpártárolók építése terv szerint halad, augusztus végére elkészülnek – nyilatkozta Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója.

Kerékpárosklub: van rá igény. A projektet lebonyolító Szeged Pólus Nonprofit Kft. az elhelyezés és a megközelítés tekintetében egyeztetett a Magyar Kerékpárosklub Szegedi Alapszervezetével – tudtuk meg ifjabb Nagy Gábor titkártól. Alapvetően hasznosnak tartják a külvárosi biciklitárolókat, mert aki nem mer a nagyobb forgalomban tekerni, tömegközlekedésre válthat. A szegedi alapszervezet tagjainak megfigyelése szerint kertvárosi részeken eddig is sokan láncolták le bringájukat a buszmegállók közelében – ez is mutatja, hogy igény van ilyesmire.

Vida-Szűcs Imre, delmagyar.hu