A magyar alma az egyik legfrissebb, legegészségesebb és legízletesebb gyümölcs – jelentette ki Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára Szegeden, abból az alkalomból, hogy a Tisza-parti városból indult útjára a belföldi almafogyasztást támogató kampány.
Az idei magyar almatermés kiváló, mennyisége várhatóan mintegy 40 százalékkal haladja meg a korábbi évekét – mondta a politikus. Hozzátette: az orosz embargó miatt azonban nehéz megtalálni a gyümölcs piacát.
Az egy főre jutó almafogyasztás az évtizedekkel korábbi mintegy fele, 15 kilogramm. Ha azonban mindenki naponta csak egy almával többet eszik, nemcsak a piaci nehézségeket lehet megoldani, hanem egészségünknek is jót teszünk – fogalmazott az államtitkár.
Mártonffy Béla, a magyar zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet elnöke elmondta, a jó termés miatt egész Európában kínálati piac alakult ki, az ipari és az étkezési alma ára is alacsony.
A szakember szerint az orosz embargót a legrosszabbkor vezették be, pont abban az időszakban, amikor a rendszerváltást követő piacvesztés után újra emelkedni kezdett a magyar export. Ezért nagyon fontos az új piacok megtalálása mellett a hazai fogyasztás növelése is.
Kurucz Adrienn, a Tesco Global Áruházak Zrt. frissáru igazgatója közölte, az áruházlánc évente mintegy 8 millió tonna almát értékesít, és amikor csak erre lehetőség van, a gyümölcsöt Magyarországról, közvetlenül a termelőktől szerzi be. Így a termék nyomon követhető, a kereskedelmi cég pedig a lehető legmagasabb árat fizetheti a termelőknek.
A kormány bruttó 45 millió forintot ad a belföldi almapromócióra. Ennek keretében hat áruházláncban mintegy ötven alkalommal a jó minőségű magyar almát ajánlják a vásárlók figyelmébe.
szeged.hu
Borítókép: Illusztráció. Fotó: szeged.hu