Szép, meleg őszünk volt idén, amit nagyon hasznosan töltöttünk el. A gyermekek egészségének megóvása érdekében sokat játszottunk udvarunkon, szabadon mozoghattak. A görkorcsolya oktatáson résztvevők egyre ügyesebbek, jobban meg tudják tartani az egyensúlyukat, végre tudják hajtani a  feladatokat. Folyamatosan figyeljük a természet változásait az udvaron. A körték beérését, leszüretelését, a fák leveleinek színének változását. Séták alkalmával az utcán lévő környezeti változásokat figyeljük meg. A gesztenyefák alól örömmel gyűjtöttük a lehullott terméseket, szúrós burkokat, melyekből kis emberkék, állatkák alakultak játékos kezecskék között segítségünkkel. Októberben a nagycsoport az Állatok Világnapját a Vadasparkban ünnepelte egész napos kirándulással, a kis és középső csoportosok könyveket nézegettek, képeket válogattak, állatos kártyákkal játszottak,  színezhették a témához illő képeket. Nagy meglepetést okozott az udvaros bácsink, aki Zsuzsi kecskéjét elhozta nekünk, nagy örömöt okozva minden gyermeknek. Megetethették, simogathatták Zsuzsit, közben ismerkedtek szokásaival. Mit eszik, iszik stb.

Őszi egész napos kirándulásunkat Budapestre a Liszt Ferenc repülőtérre és az Emlékparkba szerveztük.

Már a vonatozás is jókedvűen telt kis játszással, evés-ivással. Az emlékparkba érve meglepődtünk a kiállított motorok, hajtóművek, egyéb alkatrészek nagyságán, megismerkedhettünk a különböző légi járművekkel: utas és teherszállító repülőgépekkel, helikopterrel. Közülük háromba be is szállhattunk. Felérve a repülőkbe kipróbálhattuk a berendezéseket, az üléseket, megnéztük a pilótafülkéket. Tovább indultunk a repülőtér felfedezésére. A tiltott zónába detektoros kapu vizsgálata után léphettünk a szállító buszra és 40 kilométeres körzetben a mások által nem látható titkokba betekintést nyerhettünk. Csoportunk számára bekapcsolták az éjszakai jelzőfényeket. Ragyogó fényhíd látványa tárult elénk. Közvetlen közelről láthattuk leszállás és felszállás közben a repülőgépeket, feszült fi gyelemmel fürkésztük az égboltot, lesve mikor érkezik a következő gép. Rendkívül nagy élmény volt! Betekintést nyertünk a radarrendszer és légiirányítás titkaiba. Láthattuk, hogyan őrzik a biztonságos leszállást hagyományosan solymász segítségével, valamint elektromos hanghatásokkal. Végül körbe sétálva felfedeztük a 21. századi modern érkező és induló központot.

Egy héten keresztül kiemelten foglalkoztunk az őszi időjárással, őszi jelenségekkel, zöldségekkel, gyümölcsökkel. Az évszak bőségét megmutattuk a  gyermekeknek, az óvoda épületének feldíszítése közben elhelyeztük a szülők és gyermekek segítségével gyűjtött terményeket, gyümölcsöket. Családi napunkra változatos tevékenységekkel vártuk vissza a szülőket gyermekeikkel. A Magyar Ifjúsági Vöröskereszt tagjai vérnyomást és testzsírt mértek. A Nefelejcs Alapítvány biztosította a légvárat és az arcfestést. Bárdos Sándor póniján lovagolhattak a gyermekek. Köszönjük segítségüket!

Közösen préseltük és kóstoltuk a szőlőt, tökökből vidám lámpások, kukoricacsuhéból virágok, papírból lampionok készültek érdeklődés szerint.  Meggyújtottuk az előkészített tábortüzet, de sajnos keveset gyönyörködhettünk a fényében, mert elkezdett esni az eső. A vacsorát ezért már bent  fogyasztottuk kedélyes beszélgetés közben. Köszönjük minden kedves segítő szülő közreműködését.