Áprilisban ünnepeltük a Föld Napját. Korunk környezetvédelmi problémái hívták fel a figyelmet arra, milyen fontos a gyermekkorban elkezdeni a szemléletformálást. Mind három csoportban egy hétig változatos módon bővültek ismereteik e témában. A nagycsoportosok zárásként részt vettek a TIK-ben, a város Föld Napja rendezvényén. Színes és változatos játékos tevékenységek közül válogathattunk, melyekben örömmel vettek részt a gyermekek.

Nagy hangsúlyt fektetünk a művészeti ízlés fejlesztésére. Tavaszi művészeti kiállításunkat gyermekrajzokból rendeztük. Szívesen és örömmel nézegették egymás munkáit és ihlette őket a további alkotásra. Az ügyes kezűeket beneveztük a Kisrigófészek alapítvány által meghirdetett rajzversenyre, izgatottan várjuk eredményét.

A május az édesanyák köszöntésével kezdődött. Készültek a saját kis kezekkel készített ajándékok az anyukáknak, nagymamáknak, díszítettük a termeket nagy igyekezettel tanultuk a verseket, énekeket. Csupa szeretet töltötte be a gyermekek szívét és az ünnepségek meghitt hangulatban zajlottak le.

Május 7-én a Vöröskereszt Bázisovijaként a nagycsoportosok közül néhányan részt vettek a Magyar Vöröskereszt megalakulásának 130. évfordulója alkalmából rendezett játszó délelőttön, a Dugonics téren. Szitkai Dezsőné óvó néni a kézműves foglalkozások vezetésében nyújtott segítséget.

Papírgyűjtési akciónk sikeresen zárult. A szülők lelkes segítségével 900 kg papírt sikerült gyűjteni, amelynek az árából udvari játékokat vásárolunk. Köszönjük a segítséget!

A Truffaldínó Bábszínház vidám darabbal érkezett hozzánk Nyúl iskola címmel. Kedves zsákbábos előadásukkal a játékidőben történő bábozás kedvét újra felerősítette a gyermekekben.

A kiscsoportosok a Kolompos népzenei együttes koncertjén ingyen vehettek részt Kiss Tamás szülei meghívására. A hangszerek élményszerű megismerése, játékosság töltötte be a teret, ami spontán módon hatott a gyermekekre, bevonta a közös éneklés, zenélés örömébe.

Tavaszi kirándulásunkat Budapestre szerveztük. Már az utazás élményt jelentett, mert a kicsik közül volt, aki most utazott először vonaton.  A Közlekedési Múzeumban tett időutazásunk során megismerkedhettek a most használatos közlekedési eszközök fejlődésével. Nagy derűt okozott a fa kerékpár és a lóvasút, amit most az óvó nénik húztak lovak helyett. Modelleken keresztül kísérhettük végig a vonatok fejlődését, néhány valódi mozdonyra fel is szállhattunk. Az autó kiállításon meglepetést okozott, amikor megtaláltuk a Szegedi Rádió ajándék autóját.

A múzeumból a Tropicariumba vitt utunk, ahol a vízi világ mélységében rejtőző élő növény és állatvilágára csodálkozhattunk rá. Hatalmas élményt jelentett a közelünkben úszó hatalmas állatok előbukkanása a sejtelmesen csillámló vízben. Örömmel ismerték fel a rajzfilmből Némó néven ismert halacskát, és a cápákat. A hangulatos esőerdőben körülöttünk repkedő színes madarakat és a krokodilok mellett úszó színes halakat figyelve a vihar hangjait hallgattuk. Természetesen élményt jelentett a gyermekek számára a közös „piknik” ebédelés, és az épület előtti játszótér kipróbálása is.

A nagycsoportosok meglátogatták  az első osztályosokat a Kossuth iskolában. Betekinthettek az iskola életébe, tapasztalhatták, hogyan tudnak már olvasni, számolni, mivel töltik a napot az iskolában. A tanító néni gitár muzsikájára együtt énekeltek, majd önfeledten játszottak az udvaron.