A sok kiscsoportos, két csoportban kezdte meg az óvodát nálunk. Legtöbben közülük bölcsődés volt, így könnyedén vették az indulást, de az anyaölből jött gyermekek is nagyon ügyesek voltak, jól érzik magukat mindannyian, így alig hallani sírást.

A Zöldike csoportosok mindannyian már régebb óta járnak óvodába, így náluk már csak a visszarázódásra kellett figyelni. Azért, hogy a sok kihagyás után újra egymásra hangolódhassanak, közös élményekkel kezdtük az új tanévet.

Először a Roosevelt téri, hajós játszótérre mentünk el. Már az, hogy együtt kimozdulhattunk, buszozhattunk is nagy élmény volt nekik, hisz sok lehetőségtől lettek megfosztva a járványhelyzet miatt. A Múzeum előtti emelkedő, a lejtő és a lépcsők is nagyon tetszettek nekik, valamint közösen megcsodáltuk a működő szökőkutat. A játszótéren mindenki önfeledten használhatta az eszközöket, a szabályok betartása sem okozott senkinek problémát. A városban folyó munkálatoknak köszönhetően, a fiúk a mászókákról figyelhették meg a munkagépeket működés közben.

Magyar utcai Óvoda / Szőregi Regélő

Következő héten, Buza Dorkáékhoz látogattunk el, ahol remek vendéglátásban volt részünk. Répával etethettük a lovakat, a csacsit. A póni is elfogadta tőlünk a csemegét, majd minden gyerek felülhetett a hátára. Megetethették a tóban a növendék halakat. A melegben, üdítővel csillapíthattuk szomjukat, éhségünket pedig gyümölccsel és keksszel. A kirándulás után hosszú sétával értünk vissza az óvodába, amit csodálkozásunkra, mindenki nagy kitartással gyalogolta végig.

Néhány nappal később a Könyvtárba is ellátogattunk, ahol nagyon fegyelmezetten viselkedett mindenki. Kölcsönöztünk könyveket, amit játékidőben szabadon nézegethetnek, illetve déli pihenéskor olvashatunk belőle mesét.

Nagy örömmel tartottuk meg az idei első szülői értekezletet, hisz az elmúlt évben erre nem volt lehetőség.

Magyar utcai Óvoda / Szőregi Regélő

Zöld Óvodaként, jeles ünnepként tekintünk az Autómentes napra, aminek most is egy teljes hetet szenteltünk. Hétfőn a környezetkímélő járműveké volt a főszerep, kedden a KRESZ táblákkal ismerkedtek az óvodások, szerdán kerékpárversenyt szerveztünk, csütörtökön akadálypályát építettünk, pénteken összegeztük a tanultakat. Ezen témák feldolgozásához játszottunk kártyákkal, színeztek táblákat, átváltoztunk csöndes járművekké, séta közben fölfedeztük, megfigyeltük az óvoda környékén található táblákat. Tanultunk, mondogattunk verseket, rajzoltunk, ragasztottunk, gyurmáztunk biciklit és rollert is. Természetesen meséket is ebben a témában hallgattak a gyerekek és a matematikai ismereteiket is játszva gyarapíthatták közben. Dalaink, mondókáink is kapcsolódtak a közlekedéshez.

Az udvaron, járművekkel való közlekedést a táblák megismerése után egy KRESZ pályán tehették meg az ovisok.

Következő nap a kerékpárverseny lebonyolításában, balesetmentes megrendezésében most is a Szőregi Polgárőr Egyesület tagjai voltak segítségünkre. Hálás köszönet nekik!

Sajnos az időjárás nem volt kegyes hozzánk, ennek ellenére a gyerekek lelkesen indultak, türelmesen várakoztak és sebesen tekertek.

Kismotor és futóbicikli kategóriában első három helyezett lett: Antal Nimród, Farkas Máté Enzó és Bódi Alexandra Anna.

Pótkerekes bicikli kategóriában: Bodó Teofil, Lajkó Beatrix és Vőneki Bella.

Kiskerekű bicikli kategóriában: Kiss Petra Hanna, Kiss Levente Kolos és Veres Martin.

Nagykerekű bicikli kategóriában: Berta Benedetta, Süli Dávid József és Berényi Márton János.

Minden résztvevőnek szívből gratulálunk!

Köszönet a kedves szülőknek, akik támogatva kezdeményezésünket, ezen a napon – sőt, van aki azóta is – gyalog, vagy kerékpárral kísérte óvodába gyermekét!

Természetesen mindenki, aki nem autóval érkezett ezen a napon és a verseny helyezettjeit is ajándékkal jutalmaztuk.