A tolerancia nemzetközi napja alkalmából az elfogadásra és a türelem fontosságára hívtuk fel ismét diákjaink figyelmét. A minden évben megrendezésre kerülő kampány elérte célját, hiszen a foglalkozások gyakorlati és gondolati síkon is folytak; tapasztalásra és elgondolkodásra késztettek.

Az alsó tagozaton tanuló diákok a napközis foglalkozások alatt, különböző feladatokon keresztül, szembesülhettek és élhették meg a hátrányos helyzet különböző formáit. Példaként említem meg a becsukott szemmel való tájékozódást. Ebben a feladatban tanulóink gyakorlatban ismerhették meg a vakságból adódó tájékozódási nehézségeket, illetve a megtapasztalták az érintéses felismerést.
A tolerancia nap jegyében a hetedik évfolyam tanulói egy játékon keresztül élték meg a hátrányos helyzetet. A feladat az volt, hogy mindenkinek húznia kellett egy jelet, és ez alapján kellett csoportokat kialakítaniuk. Mindezt úgy, hogy nem szólhattak egymáshoz. Voltak egyforma és különböző jelek is.

A végén mindegyik csoport elmagyarázta, mi alapján alakult meg. Nagyon ügyesen fogalmazták meg, adtak rá magyarázatot és megértették, mi a játék tanulsága, konklúziója. Beszámoltak saját élményeikről is, hogy kit mikor és hogyan ért már hátrányos megkülönböztetés. Sikeres foglalkozás volt mindenki számára.

A 7. és 8. évfolyam tanulói Nick Vujicic „Miért is keseregsz?” című dokumentumfilmjét nézték meg. Nick Vujicic nemzetközi hírű motivációs tréner, aki karok és lábak nélkül született. Saját életét mesélve, fontos üzenetet küldött, hogy az életnek van értelme, van miért harcolni, nem feladni és az álmainkat megvalósítani. A film nézést közös beszélgetés követte.

Vasiljev Márta
Szőregi Regélő, 2020. december