Jelentjük, újra itt a nyár. Ha nyár, akkor vakáció. Már a szünet első hétvégéjén külön busszal indultunk Badacsonyörsre.

Útközben  megálltunk  Balatonfűzfőn,  ahol  kipróbáltuk a  800 méteres, alagúttal,  kanyarokkal  tarkított  bobpályát,  miközben  a  lélegzetelállító kilátásban  gyönyörködtünk.  Örömünk  a  szálláshely  láttán  tovább nőtt.  Badacsonyörsön  Dr.  Ujhelyi  István,  Balázs  apukája  fantasztikus szállást  intézett.  Páratlan  szépségű  park,  saját  strand, műfüves  focipálya, strandröplabda pálya, óriás sakk, trambulin fogadott bennünket.

A kegyetlen, egész héten át tartó rossz idő sem szegte kedvünk, számtalan kirándulási lehetőség közül válogathattunk:

Keszthely  fejlődésének,  kultúrájának  évszázadokon  át  meghatározó tényezője volt az egyik leggazdagabb magyar arisztokrata család, a Festeticsek jelenléte. A pompás barokk kastély, ami ma már múzeum, a balatoni régió egyik legszebb műemléke. A keszthelyi Helikon Kastélymúzeum Vadászati Kiállítása  öt  földrészen  elejtett, mintegy  200  vadfaj  trófeáinak  ad  helyet. Híres magyar  és Magyarországhoz  kötődő  vadászok,  köztük Kittenberger Kálmán,  Széchenyi  Zsigmond  tevékenységének  állít  emléket. Megnéztük még a Vasútmodell Kiállítást, a Csigaparlamentet, Történelmi Panoptikumot, a Babamúzeumot, a Kínzókamrát.

Másnap Tapolcán jártunk. 1902-ben fedezték fel, hogy Tapolca városa alatt a Balaton felvidék szarmata mészkövében barlangrendszer van, melyek egy részét csónakkal is járható víz borítja. Ez ma idegenforgalmi látványosság.

A táborozó gyerekekkel két várat is bevettünk, Szigligetet és Sümeget.

Jártunk még a badacsonyi Tűzoltóságnál, itt 3 tűzoltó autót próbálhattunk ki.

A  Varga  Pincészet  az  Őrsi-hegy  szoknyáján  elterülő  5  hektáros  ősfás parkjából lélegzetelállító a panoráma a mindig más színben feltűnő Balatonra és a Badacsonyra. Teljes betekintést nyertünk a pincészet működésébe.

A  Badacsony  igazi  tanúhegy,  az  egykori  vulkanikus  működés  és  a nyomában megszületett  bazalthegyek  legszebb  példánya. Tetején,  amelyet az egykor kiömlött és kihűlt bazaltláva borít, ma erdő díszlik. Túránk során hatalmas  bazaltoszlopokat,  bazalttornyokat  láttunk,  majd  a  sűrű  erdőben továbbsétálva  elértük  a  Bújdosók  lépcsőjét,  ahonnan  464  lépcsőfokon jutottunk  le a Rózsakőhöz. A Rózsakő egy bazalttuskó, a nép hagyománya szerint, ha egy  leány meg egy  legény háttal a Balatonnak  ráül erre a kőre, még abban az évben jegyesek lesznek.

Esténként  ezüsthidat  néztünk  a  Balatonon,  csillagképeket  kerestünk az  égbolton,  a  tábortűznél  szalonnát  sütöttünk.  Hatalmas  élmény  volt  a horgászat,  akadt  olyan,  aki  életében  először  fogott  pecabotot  a  kezében. Összesen  27  keszeg  képezte a  zsákmányt,  melyet  közösen felpucoltunk,  megsütöttünk  és elfogyasztottunk.

A  rossz  idő  miatt  nagyon keveset  fürödtünk,  s  talán  épp ezért  számtalan  élménnyel, gyönyörű  fotókkal  gazdagodva térünk  haza,  melyből  CD készült,  s  ezt  minden  táborozó gyerek  megkapta.  Ezen  a változatos  tájon  mindannyian megtaláltuk  a  kedvünkre  való túrát, kirándulást.

Még  egyszer  köszönjük  Dr. Ujhelyi  Istvánnak  a  segítséget, feleségének Vicának  az  állandó mosogatást a 35 gyerek után.