Eljött az ősz és ezzel együtt sok gyerek nagy napja. Újra elindultunk immár a szegedi iskolák között egyedülállónak mondható, minden évben megrendezésre kerülő angliai utunkra.

London. Fotó: Kossuth Lajos Iskola

Végig utaztunk a vén Európán és első megállónk a belgiumi Brugge volt. A nyugat-flandriai város velencei lagúnás érzést keltett. Hangulatos kis városka volt nyüzsgő, élettel teli. Innen francia szállásunkra mentünk, mert másnap várt minket Anglia. Dover fehér szikláit csodáltuk meg először és a buszról leszállva rögtön gyakoroltuk is a bal oldali közlekedés szabályait. Majd Erzsébet Anyakirálynő kedvenc tartózkodási helyére, a Walmer kastélyhoz látogattunk és a tengerparton megcsodáltuk a hatalmas hullámokat, majd Canterbury középkori hangulatú városkájában sétálgattunk. Este végre birtokba vettük szálláshelyeinket a Temze és az Északi-tenger torkolatánál. Jót vacsoráztunk minden este Gabi néni és Kati néni jóvoltából. Kedden nagy túra várt minket. Először felszálltunk a London Eye-ra, ahonnan mivel gyönyörű időnk volt ráláttunk az egész városra. Ezután a Westminster – negyedben néztünk meg minden látványosságot. Rengeteg kép készült a Big Ben-nel, a piros telefonfülkékkel, a Westminster Abbey-vel. Siettünk a palota felé a királyi parkon át, ahol persze kezünkből ettek a mókusok. A piros ruhás királyi őrök nagyon komolyan teljesítettek szolgálatot, közelről láttuk őket. A Piccadilly Circus hatalmas forgatagában elmélyedtünk az ajándékvásárlásban. Egyik évben sem maradhat ki a hat emeletes híres Hamley játékáruház. Felszabadultan mélyedtek a játékok kipróbálásába és az eladókkal való társalgásba a gyerekek. A Trafalgar téren is nyüzsgő tömeg volt. Megmászták a gyerekek a Nelson talapzatot és a bronz oroszlánokat. Erőnk elfogyott, de várt minket otthon a finom csirkecomb.

Párizs. Fotó: Kossuth Lajos Iskola

Másnap délelőtt VIII. Henrik Tudor kori kastélyához indultunk. Fantasztikus ez a hely, szinte éreztük a múlt hangulatát. A korhű ruhákat viselő színészek még teljesebbé teszik az időutazást. Itt is fejlesztették és mélyítették angoltudásukat a gyerekek, hiszen figyelmesen hallgatták az előadásokat és beszélgettek velük. Majd vissza a jelenbe és a Természettudományi Múzeum csodáit néztük meg, részesei voltunk egy imitált földrengésnek. Elsétáltunk a Hyde parkba, bár az óriási területen fekvő park csak egy kis részét tudtuk bejárni. Eljött sok gyerek várva várt napja, hiszen mentünk a Madame Tussaud’s viaszmúzeumba. Itt mindenki készíthetett képet kedvenc színésze, sportolója, énekese mellett. A bátrak bemerészkedtek a horror kamrába majd egy 4D-s mozi élményben volt részük. Ezután a British Múzeumot kerestük fel. Innen „shoppingolni” mentünk az Oxford Streetre. Beesteledett, indulnunk kellett haza, hiszen várt ránk a pakolás. Az utolsó nap a Tower környékét barangoltuk be. Átsétáltunk a Tower hídon, megnéztük a Belfast csatahajót. Greenwichben ráálltunk a 0. hosszúsági fokra és beállítottuk óráinkat, majd útnak indultunk Párizs felé. Este a finom vacsora után bedőltünk az ágyba. Másnap reggel a finom francia reggeli után nagy túra várt ránk, amit az Eiffel torony 324 m-es magasságával kezdtünk. A szajnai hajókázás a gyönyörű időben nagyon szép volt. Ellátogattunk az Invalidusok Dómjához, ami Napóleon sírját rejti, a Louvre-hoz, a Diadalívhez, sétáltunk a Champs Élysées-en, a Tuileriák kertjében, és a Notre Dame-nál.

Nagyszerű nyolc napot töltöttünk együtt, ami ismét hozzájárult a gyerekek angoltudásának mélyítéséhez és bővítéséhez. Köszönet a szülőknek a támogatásukért és segítségükért és a tanár néniknek az ínycsiklandó ételekért. Szeretnénk köszönetet mondani Igazgatónőnknek is, hogy ismét lehetővé tette számunkra, hogy megvalósulhasson ez a felejthetetlen utazás.