Iskolánk tanulói idén ismét azon kevesek közé tartoztak akik eljuthattak Angliába és annak minden csodáját egy gyönyörű őszi héten élvezhették.

Végig suhantunk Európán, míg el nem értünk a nyugat-flandriai kisvárosba Brugge-be. Joggal nevezik észak Velencéjének a hangulatos, emberektől, lovas hintóktól nyüzsgő utcái tele voltak élettel. Innen Franciaországba mentünk és másnap várt minket Anglia. A csalagúton mentünk és bő fél óra után kigördültünk a vonatból. Dover fehér sziklái még mindig csodaszépek és csak úgy, ahogy a doveri vár, aminél már gyakorolhattuk a helyes baloldali közlekedés szabályit. Canterbury és Rochester középkori hangulatában sok érdekes katedrálist, épületet, szellemektől nem mentes sikátort kerestünk fel. Késő délután végre birtokba vehettük a szállásunkat. A tanár nénik buzgón nekikezdtek a finom vacsora elkészítéséhez mi meg a környék felfedezéséhez. Kedden hosszú túra várt minket a Westminster negyedben. Először felszálltunk a London Eye-ra ami 135m magasra repített fel minket. A Big Benről, a piros double-deckerekről, telefonfülkékről sok kép készült. A királyi park felé haladva már hallottuk az őrségváltás zenéjét. Iparkodtunk, de azért még megetettük a kezünkből a mókusokat. Pont időben értünk a Mall-ra ahol az elegáns piros egyenruháikban közeledtek az őrök. Hihetetlen élmény volt, amikor karnyújtásnyira haladtak el előttünk. Ezután megebédeltünk a napsütötte St.James Parkban. Egyik évben sem maradhat ki az M&M’s csoki áruház, a maga három szintjével. A Trafalgar téren végigsétálva már a nap végén vártunk egy kis pihenőt. Erőnk elfogyott, de várt minket otthon a finom csirkecomb. Másnap a Hamley’s-ben kezdtünk. Kellene -e más egy szép nap kezdetének, mint a világ legnagyobb játékboltjában kezdeni. Innen az Oxford Streeten végigsétálva jutottunk fel a híres British Museumhoz. Sajnos mind a 13 millió kiállított tárgyat nem tudtuk megtekinteni mivel ahhoz több idő kellett volna, ami nekünk volt, de a legfontosabbakat meg tudtuk nézni. A következő programunk megint kedvünkre való volt, hiszen mentünk a Madame Tussaud’s viasz múzeumába. Mindenki készíthetett képet kedvenc sportolója, énekese, színésze mellett. Az izgalmas új részben Sherlock Holmes-al és kollegáival találkozhattak. A 4D mozi megint izgalmas befejezésnek tűnt. Vagy mégsem? Volt, aki még jobban fel tudta turbózni a tanár nénik adrenalin szintjét egy elhagyott táskával. De győz a nyelvtudás és a találékonyság. Csütörtökön a természettudományi múzeumban kezdtünk ahol megcsodáltuk a földrajz, biológia kézzelfogható csodáit. A Hyde parkon végigsétálva élveztük a csodás londoni ősz napsugarait. Ezután „shoppingoltunk” az Oxford streeten. Sajnos ez volt az utolsó este a szálláson így össze kellett pakolni, ami cseppet sem volt egyszerű feladat mivel idefele anya csinálta a másik, hogy a rengeteg souvenirtól nem csukódott a táska. No, de megoldódott és pénteken tele pakoltuk a buszt és indultunk a City-be. A Towernél szemtanúi voltunk Boleyn Anna „kivégzésének”, Nati és Roni jóvoltából. A séta az üzleti negyedben klassz volt. Láttuk a St. Paul katedrálist, végigsétáltunk a Millenium hídon, fényképezkedtünk a Globe előtt, pihenésképp kakaóztunk egy Starbucks-ban. Séta a Thames parton és faltuk a sok szép nevezetességet. Átsétáltunk a Tower hídon és hajóra szállva átmentünk Greenwichbe. Érdekes történeteket mesélt a hajón az idegenvezető a régi idők dockvilágából és, hogy hová fejlődött.

Greenwich csodálatos volt a teaszállító Cutty Sarkkal, a Tengerészeti múzeummal, a hatalmas királyi parkkal, a királyi csillagvizsgálóval és a 0. hosszúsági fokkal. A hosszú nap után Kati néniék még itt is megleptek minket egy finom vacsorával. Aztán teli hassal felszálltunk a buszra és neki vágtunk 28 órás kis utunknak.

Nagyszerű hetet töltöttünk Londonba, amely ismét hozzájárult a gyerekek tudásának bővítéséhez és mélyítéséhez. Köszönet a szülőknek a támogatásukért és segítségükért és a tanár néniknek az isteni finom ételeiért. Igazgatónőnknek is szeretnénk köszönetet mondani, hogy ismét lehetővé tette és támogatta utunkat, hogy ismét részesei lehettünk ennek a felejthetetlen útnak.