Szeptember végén angliai tanulmányi kiránduláson vehettek részt a szőregi iskola 7. és 8. évfolyamos diákjai.

A hét napos út, szeptember utolsó szombatján indult. 7 országot, 6 várost látogattunk meg. Az út során 4552 km-t tettünk meg busszal, 67 177 lépést gyalog, ami majd 42 km sétát jelentett a hét során, nevezetességek után kutatva országszerte. Brüsszel napsütésben fogadott minket. A nyüzsgő város forgatagába belemerülve kerestük meg a város jelképét, a Manöken Pist – pisilő kisfiú – szobrát, a főteret, a Szent Mihály templomot és a céhes házakat. Jutott idő finom belga csoki kóstolásra, gofrira és a csipkéket is megnézni. A királyi palotánál mindenki készített fotót, de az Atomium is robosztus hátteret biztosított ragyogó gömbjeivel. Innen Franciaország felé vettük az irányt, ahol Dunquerkben volt a tranzitszállásunk. Jól esett kinyújtani lábainkat.

Reggel korán indultunk a komphajóra, ahol begurultunk a sok kocsival, kamionnal a hajó gyomrába. A napfelkeltét már a kifutó hajóról csodálhattuk. Dover fehér sziklái 2 óra múlva már látszottak, és nyertünk is egy órát.

A Canterbury Katedrális, az ódon utcák, középkori házak, az utcai zenészek itt, és Rochesterben is hozzájárultak a kellemes hangulathoz. Este 7-re érünk a Sheppy félszigetre, itt mobil házakban voltunk elszállásolva. Kipakolás után felfedeztük a parkot, majd segítettünk Gabi néninek és Kati néninek a főzésben. Minden este négycsillagos, 2 fogásos vacsorát rittyentettek az asztalunkra. Mi is kivettük részünket, hiszen megterítettünk, mosogattunk és úttörőket avattunk azokból, akik ezt először csinálták.

Londoni sétáink során minden nevezetességet meglátogattunk, nem is akármilyen módon. A 8. osztályosok Lolita, Dominik, Bogi, Bence, Bianka, Martin, Patrícia, Máté és Dávid angol élő-előadását hallgattuk az adott híres térről, épületről, palotáról angol nyelven. A 7. osztályosok, Marci, Zsófi, Robi, Dávid, Benedek, Ábel, Gabi, Zalán és a pici Luca figyelmesen tanultak a nagyoktól és értelmezték a hallottakat. Bizony-bizony itt is voltak angol órák! Persze jutott idő a játékáruház 6 emeletnyi szépségeinek felfedezésére, Star Wars harcra az eladókkal, valamint a játékok kipróbálására is sort kerítettünk. Megcsodáltuk Londont 135 méteres magasságból, fényképezkedtünkMadamTussauds híres viaszbábuival, mókust etettünk 4 nagy londoni parkban, ami csodás volt az őszi napsütésben.

Pénteken a Tower környékét jártuk be. Átsétáltunk a Tower-hídon, a közepén felnézve láttuk az új üvegfolyosóját. Voltunk Shakespeare Globe színházánál, a Szent Pál Katedrálisnál. Greenwichbe a vezető nélküli vasúton mentünk át. Álltunk a föld keleti és nyugati féltekéjén, a Tengerészeti Múzeumban hajókat láttunk, a híres teaszállító hajó, a Cutty Sark teljes méretében állt előttünk. A nap végén még megkergettük utoljára az angol mókusokat, és 9 óra gyaloglás után buszra szálltunk. Suhantunk hazáig, ahol már nagyon vártak minket.

Nagyon szép és élmény dúsvolt ez a hét mindannyiunknak.

Szeretnénk is köszönetet mondani a szülőknek, iskolánknak, az igazgató néninek, hogy részt vehettünk ezen a felejthetetlen kiránduláson.