– A Szőregről érkezők lassú haladásra és idegeskedésre számíthatnak – mondja be minden reggel a rádió. Tévedés – aki surran, jól jár.
– Amióta építik a körforgalmat, tízszer akkora itt a forgalom – panaszkodott egy Kertész utcában élő férfi. A szűk utcában hetek óta felfordult az élet. Szemfüles sofőrök ugyanis rájöttek, Szőregről a belváros felé jövet nem kell kivárni az építkezésnél lévő jelzőlámpát, könnyedén és gyorsan lehet haladni két surranó úton is. Az egyik ilyen a Kertész utcán vagy a Lövölde úton át vezet, a másik szakasz kicsit bonyolultabb. Teszteltük a részidőket.
Egyszerre indultunk stopperindítás után a szőregi Tüzép elől. Én a 43-ason, a Makai úton maradtam, kollégám a Mol-kútnál tért le balra, a szűk szakaszra a töltés mellett. A szerda reggel 8 órai csúcsban kétszer kaptam pirosat az épülő körforgalomhoz érve. „A Szőreg felől érkezők lassú haladásra és idegeskedésre számíthatnak” – mondták közben a rádióban. Mielőtt áthaladtam az építési területen, már jött a telefon: „haladjál, várlak a Vedres utcában”.
Versenytársam a Hintaló ABC-nél tért fel a Kamaratöltésre, onnan az első utcán jobbra jött le. Választhatta volna a Kertész utcát is a továbbhaladásra, a legtöbben ezt teszik. Ő inkább a Lövölde útra tért, azt mondja, azt jobban szereti. Mindkettő az Alsó kikötő sorhoz visz, innen ment a Vedres utcába, itt találkozott velem pontosan 5 perc 21 másodperc múlva. A Csanádi és a Vedres utca sarkánál 13.51-nél állítottam meg stopperem. Egy kocsival teszteltük a következő surranó utat. A Tüzéphez visszatérve ezúttal nem balra tértünk le a főútról, hanem jobbra, a Marostorok utcán. Az utca végén újabb töltés, tele gödörrel. Innen tértünk le a Judit utcába, egyenesen haladva következett a Katalin, majd a Hársfa utca.
A Thökölyn balra fordultunk, majd jobbra a Derkovits fasorra. Hogy véletlenül se találkozzunk jelzőlámpával, letértünk a Közép fasoron balra, így kerültünk vissza a 43-asra, a Szőregi útra. Ismét a Csanádin mentünk végig a Vedresig. A sarkon 9 perc 18 másodpercet mutatott a stopper. Hosszabb volt, mint a Lövölde út felé, itt viszont egyetlen más surranó autóssal sem találkoztunk. Az eredeti útvonalhoz képest azonban így is sokat nyertünk.
– Igaz, csak néhány percről beszélünk, de bizony ez is sokat számít, ha az ember például a munkahelyére siet – mondta egy újszentiváni autós ismerős, miután meséltünk neki a kísérletről. Szerinte a két pirossal szerencsém volt a Makain, neki előfordult, hogy 20 percébe telt a Belvárosi hídhoz érni.
Még két hét?
A körforgalmi csomópontot június 14-én kezdték építeni Szegeden, a Szőregi út és a Thököly utca csomópontjában. A kivitelezés szerződés szerinti befejezési határideje augusztus 15.
Horváth Attila, delmagyar.hu