Országosan ismertté vált a szőregi rózsaünnep
A tavaly elkészült szegedi fejlesztéseket most lehet megismertetni a nagyközönséggel. Az Anna-fürdőt, Újszeged „új” gyógyvizét, vagy az Ady téri konferencia-központot be kell vezetni az idegenforgalmi piacra. Egyre ismertebb viszont Szeged néhány kulturális rendezvénye, mint például a rózsaünnep, vagy a hídi vásár.
A tavaly befejeződött szegedi fejlesztések a város turisztikai vonzerejét is növelik. Szeged város népszerűsítése során hangsúlyozzák majd az Anna-fürdő, a konferencia-központ elkészültét, és bemutatják az újszegedi Dóra-kút gyógyvizére épülő fürdőket, szállodát – ígéri Mihály Illés. A Szeged és Térsége Turisztikai Szolgáltató Kht. igazgatója szerint Szeged kulturális kínálata jól kiegészíti a város hagyományos és új attrakcióit.
A városlátogató turisták csalogatásában könnyebbség, hogy tavaly Európa Nostra-díjat kapott Szeged a Kárász utca és a Klauzál tér felújításáért. A címet Európai örökség-díjként szokás magyarázni, egyszerűsíteni – utalva a világörökségre.
Újjászülethet a gyógyturizmus Szegeden. Az újszegedi termálvizet tavaly gyógyvízzé nyilvánították, az újszegedi fürdők hamarosan országos gyógyfürdővé, a Forrás gyógyszállóvá válhat. Bár a folyamat még nem zárult le, Szeged gyógyvizeit már érdemes reklámozni, hiszen még a városban is kevesen tudják, hogy a két parton kétféle gyógyhatású víz fakad. A másik újdonság, a műemlék épületben működő élményfürdő, az Anna a régi fővárosi fürdők felújításáig egyedülálló kínálatával Magyarországon.
Először idén kerül bele Szeged kínálatába az egyetem tanulmányi és információs központja is, amely az üzleti turizmust élénkítheti: megfelelő környezetet biztosít közepes méretű konferenciák számára.
Szeged első félévi kulturális rendezvényei közül a májusi hídi vásár és a júniusi szőregi rózsaünnep a legkiemelkedőbb esemény, amelyek mára már országosan is ismertté váltak. A Szeged napja köré csoportosított programoknak köszönhetően a pünkösd utáni héten megmozdul az egész város. A hídi vásárral egyszerre a Széchenyi téri borfesztivál kínál további programot, a Roosevelt téren pedig a szegedi gulyást kóstolhatják meg az érdeklődők.
Más, kisebb idegenforgalmi jelentőségű rendezvényeket is megpróbál a Tourinform-iroda népszerűsíteni. Mihály Illés a 75 éves a dóm programjait, a második szegedi tavaszi fesztivált, a szegedi vers ünnepét, a gyermek- és ifjúsági néptáncfesztivált, az egyetem tavaszi fesztiválját említette.
Délmagyarország Online, 2005. január 17.