19 szegedi buszvonalon lép életbe jövő kedden új menetrend. 6 járat hétköznapi közlekedése változik. A buszok többsége hétvégén és iskolaszünetben jár ritkábban és rövidebb vonalon.
A szegedi közgyűlés városüzemeltetési és fejlesztési bizottsága február végén, a képviselő-testület pedig március elején döntött a helyi buszközlekedés átalakításáról. Április 10-étől 19 buszjárat főleg hétvégente és iskolai szünetekben az eddiginél sokkal ritkábban és rövidebb útvonalon jár. Vagyis a változások zöme az iskolába járást nem befolyásolja, a munkába járást is csak iskolamentes munkanapokon. Megírtuk: az alapelv szerint kevésbé forgalmas időszakokban a külvárosokban – Alsóvároson, Baktóban, Dorozsmán, Gyálaréten, Petőfitelepen, Szentmihályon, Szőregen, Tarjánban, Tápén, Újszegeden – a buszok ritkábban járnak, és csak a közeli busz- vagy trolivégállomásig viszik az utasokat.
A www.tiszavolan.hu honlap információi szerint megszűnik a 71A. Hétvégén, illetve nyári szünetben hosszabb követési idővel közlekedik a 10-es, a 11-es, a 71-es, a 72-es és a 90-es. Munkanapokon és hétvégén is ritkábban jár a 21-es, munkanapokon ritkábban jár csúcsforgalmon kívül a 74-es, a 76-os és a 84-es. Hétvégén, illetve nyári szünetben rövidített útvonalon viszi az utasokat a 70-es, a 73-as, a 73Y-os, a 78-as és a 78A-s. Hétvégén, illetve nyári szünetben módosul a menetrendje és rövidített útvonalon is jár a 60-as, a 60Y-os és a 90F-es busz. A 72Y-os jelzése 77-esre változik; tanítási napokon változik a reggeli menetrend és a busz betér Baktóba is, a hétvégeken délután pedig rövidül a vonal.
A március 3-án bevezetett menetrendváltozások – a 2-es és 83-as busz megszüntetése –, valamint az április 10-étől és május 2-ától érvényes módosítások miatt idén közel 600 ezer kilométerrel kevesebbet tesznek meg a Tisza Volán járművei. Évente valamivel több mint 750 ezer kilométer a megtakarítás – tájékoztatott Káity Károly. A Tisza Volán Zrt. forgalomfejlesztési és koordinációs igazgatója hozzátette: a változások érintik a cég jármű- és buszvezető-kapacitását, ezt jelenleg belső feladatátcsoportosításokkal kezelik. Megírtuk: az új menetrenddel évente nagyjából 160 millió forintot spórol a város, amire azért van szükség, mert 500 millió forint hiányzik a tömegközlekedés működtetéséből. Ekkora lyuk tátong az 5,7 milliárdos bevételek és a 6,2 milliárdos költségek között.
A Tisza Volán a saját honlapján és a www.szegedkozlekedes.hu oldalon, a decentrumokban és bérletpénztárakban, a járműveken és a megállókban tájékoztat a változásokról.
Átszállójegy. Hétvégeken, illetve tanítási szünetben az eredeti végállomásig lehet utazni ugyanazzal a menetjeggyel a 60-as, a 60Y-os és a 70-es buszról átszállva az 5-ös trolira. A 73-as és 73Y-os busz után felhasználható a jegy a 11-es és a 21-es buszon, illetve a 9-es és a 19-es trolin. A 77-esen váltott jegy érvényes a 11-es buszon és a 19-es trolin, a 78-as és 78A-s jegyével lehet utazni a 9-esen.
Májusi módosulások. A munka ünnepe utáni keddtől a dorozsmai buszok hétvégi menetrendje is változik. A 36-os és 36Y-os járat nem közlekedik szabad- és munkaszüneti napokon; helyettük 36H jelzéssel új buszvonal létesül a dorozsmai Czékus utcától a Honvéd térig. A 75-ös és a 75Y-os busz sem jár hétvégente; 75H jelzéssel új buszvonalat alakítanak ki a Czékus utca és a Mars tér között.
Dombai Tünde, delmagyar.hu
Kapcsolódó anyagok