Nem múlhat el úgy év, hogy a „Kossuthosok” ne menjenek Londonba. Így volt ez idén is. Október elsején indultunk a hajnali órákban.

Végig utaztunk Európán, majd Belgiumban megszálltunk. Innen másnap Franciaország felé vettük az irányt és komppal átkeltünk a csatornán. Gyönyörű látvány volt, amikor megpillantottuk a doveri fehér sziklákat. A középkori hangulatot idéző Canterbury volt első útirányunk. Megnéztük a katedrálist, többen megkóstolták a híres fish and chips-et és persze volt, aki shoppingolni ment. Innen indultunk a szállásunkra, ami a Sheppy szigeten volt, az északi tenger partján.

Hamar birtokba vettük a házainkat és a tanár nénik neki láttak a vacsora elkészítéséhez. Minden nap finom vacsora volt levessel és magyaros menüvel.

Fotó: Kossuth Lajos Általános Iskola

Kedden a Westminster negyed főbb nevezetességeit néztük meg, mint például a Big Ben-t, a királyi palotát, aminek a kertjében mókusok ettek a kezünkből, a 135 m magas London Eye-ra fel is mentünk, voltunk a Westminster apátságnál, parlamentnél, királyi parkokban, a híres Hamley’s játékáruházban, ahol az eladóval beszélgettünk és mókáztunk, valamint a Trafalgar téren is jártunk.

A következő nap Greenwich-ben kezdtük a napot a 0. hosszúsági körnél. Többen beállították óráikat és megjegyezték, így érdekesebb látni, mint a „föci könyvben” és persze ráállt mindenki a földet kettészelő keleti és nyugati vonalra. A tengerészeti múzeum is izgalmas volt, csak úgy, mint megtekinteni a Cutty Sark teaszállító hajót teljes nagyságában. Innen átbuszoztunk London forgalmas belvárosán a Madam Tussauds viasz múzeumba, amit már nagyon vártunk. Itt fényképet készítettünk hírességek másával, kis taxikban végigutaztunk London történelmén és egy 4D moziban is voltunk. A következő állomás a British Múzeum volt.

Az óriási múzeumban a legérdekesebb részeket néztük meg, hiszen a rengeteg kiállított tárgyra állítólag 15 év kellene, ha csak 1 percet időznénk egynél. Nem hagyhattuk ki a híres Oxford Streetet sem, ahová vásárolni mentünk, a lányok örömére. Másnap a város északi részén  kezdtünk a City-ben. A Tower magas- és titkokat rejtő falai alatt kezdtük a sétánkat a szép őszi napsütésben.

Átsétáltunk a Tower hídon, amit előző nap láttunk felnyílni, elsétáltunk a királynő Belfast nevű csatahajója mellett. Átmentünk a London hídon, aminek a túloldalán a nagy londoni tűzvész emlékének állított oszlopát csodáltunk meg. Felgyalogoltunk a Szent Pál katedrálishoz, majd átsétáltunk London egyedüli gyalogos hídján, a Millenium hídon. Itt elénk tárult Shakespeare Globe színháza.

Sajnos, mint minden kirándulás, a miénk is utolsó napjához ért. Pakolni kellett és búcsúzni Londontól. Hazafelé vettük az irányt, de Dovernél még lementünk a tenger partra, élveztük a napsütést és a látványt. Ezután kompra szálltunk és átszeltük a csatornát. Belgiumba érve Brugge csodás utcáin sétáltunk, amit joggal neveznek észak Velencéjének. Nem hagytuk ki és megkóstoltuk a híres sült krumpliját. Fáradtan érkeztünk a tranzit szállásra, ahonnan másnap reggel haza indultunk.

Felejthetetlen hét napot töltöttünk el együtt, tele élménnyel és csodás helyekkel fűszerezve. Köszönet érte mindenkinek, szülőknek és Igazgatónőnknek, hogy ismét lehetővé tette, hogy a gyerekek anyanyelvi környezetben gyakorolhassák és fejlesszék nyelvtudásukat.

Gubikné Haraszti Katalin, szervező pedagógus

Köszönet

Köszönöm Gubikné Haraszti Katalin szervező pedagógusnak és fáradhatatlan kísérő pedagógusainknak, Kerekes Pálné és Kálmánné Fodor Zsuzsanna tanárnőknek, hogy a gyermekek kényelmét, ellátását biztosították, a sok-sok színes programot, mellyel sokkal gazdagabbak lettek tanítványaink. A részletes utazási beszámoló biztos vagyok benne, hogy mindenkit arra sarkall, hogy jövőre ő is mehessen. Igazán nekem is nagy kedvet teremtett.